Samuel August från Sevedstorp och Hanna i Hult

Lindgren, Astrid

| 1987

En fin presentbok i nyutgåva med åtta barndomsminnen och essäer av Astrid Lindgren. Astrid Lindgren berättar här om sina föräldrars kärlekshistoria. Hon berättar om sitt allra första möte med litteraturen - i Kristins kök. Och hon ger några goda råd till den som vill försöka sig på att skriva för barn.

Liselotte Wijkmark

2015-06-01

Det är nog en av de bättre biografierna jag har läst. Den fungerade utmärkt att använda som cirkelbok. Vi diskuterade denna tillsammans med Sunnanäng. Det går som en röd tråd mellan böckerna.

My.loved.books

2014-12-23

En mysig bok om Astrid Lindgrens kärlek och tacksamhet mot sina föräldrar Samuel August och Hanna. Ett stort plus att författaren själv läser sin bok!

Madeleine

2012-06-21

De flesta styckena är alldeles underbara att läsa, speciellt de om Samuel August och Hanna i Hult och Astrids barndom.

Maria Johnson

2011-02-15

Intressant läsning om Astrid Lindgrens föräldrar

Karin Danielsson

2010-05-31

Astrid Lindgrens kärleksberättelse om sin mamma och pappa. Läsa duger men HÖRA hennes egen inläsning är snäppet bättre ändå.

Eva Bommelin

2009-12-08

Den är fin om hur Astrids föräldrar blev tillsammans . Inte så mycket om deras liv utan det hanslade mycket om hur hon bestämde sig för att bli författare.