Sammanbrott

Paris, B A

Om man inte kan lita på sig själv, vem kan man då lita på?Cass har det svårt efter kvällen när hon, mitt under ett skyfall, på en vindlandeliten skogsväg såg bilen i skogen och kvinnan som satt i bilen kvinnan som blev dödad. Hon har försökt slå bort tankarna påbrottet, för vad kunde hon egentligen ha gjort? Det är farligt attvara på där under ett oväder. Hennes man skulle bli ursinnig omhan fick veta att hon bröt sitt löfte att inte ta den genvägenhem. Och hon skulle antagligen själv ha blivit skadad om hon hadestannat. Men sedan dess har hon glömt så många saker: var hon ställde bilen, om hon har tagitsina tabletter, koden till larmet i huset, varför hon beställde enbarnvagn när hon inte har något barn. Det enda hon inte kan glömma är kvinnan, kvinnan som hon kanske kunde ha räddat, ochde fruktansvärda, tärande skuldkänslorna. Eller telefonsamtalen där ingen säger...

Karin Johansson

2020-08-16

Känns som jag har läst boken förut... men det har jag inte så den gav mig inte så mkt.

Jan Banan

2020-01-05

Samma Hitchcook-inspirerade stämning i boken, men annars inte i närheten av "Bakom stängda dörrar".

Frida Tosterud

2019-11-17

Ganska enkelt språk men ändå en bladvändare, spännande och man vill veta hur det slutar även om det ibland känns som om den är skriven i talspråk

2019-08-14

Hoppsan! En bok som "alla" säger är bra och som faktiskt är bra;-)

Maria Jacobsson

2019-06-06

Spännande thriller som definitivt skulle göra sig som film. Handlingen tappar lite tempo emellanåt, men de avsnitten mellan är ruggigt spännande. Man kan känna Cass frustration när hon inte kan lita på sitt minne eller ens på sina egna sinnen. Sträckläste boken på två dagar eftersom det var 7-dagarslån på biblioteket ;-)

2019-04-11

Helt okej bok, kanske inte riktigt lika bra som den första men inte en besvikelse heller.

Evasbokhylla

2018-11-06

En riktig psykologisk thriller! Men tyckte bättre om den tidigare boken Bakom stängda dörrar.

2018-10-21

Självklart inser man väldigt snabbt hur läget är. Vem som gör vad, och varför. Men det är spännande ändå. Irriterande. In på skinnet. Bra uppföljare till mycket bra bok.

Ann Simonsson

2018-10-04