Samlarna

Baldacci, David

| 2007

I Washington DC, där makt är allt och alltför få har alltför mycket av den, finns Kamelklubben, fyra medelålders högst excentriska män med dunkelt förflutet. Deras uppdrag: att ta reda på vad som verkligen sker bakom de dörrar som stängs om Amerikas ledande män. Mordet på representanthusets talman har skakat nationen, och de ursinniga upprorsmakarna i Kamelklubben har funnit ett chockerande samband mellan detta mord och ett annat dödsfall: frånfället av direktören för Library of Congress avdelning för sällsynta böcker, vars kropp har hittats i ett låst valv där till synes ingenting kunnat skada honom. En man som kallar sig själv Oliver Stone är gruppens inofficielle ledare, har dragit sig undan sitt våldsamma förflutna och är nu inkvarterad i i en stuga vid Mt. Zion-kyrkogården. Med hjälp av sin erfarenhet och skarpa slutledningsförmåga upptäcker Stone att någon säljer Amerika till...

2017-02-10

Roligt gäng och hyfsat spännande historia. Plus för karaktärerna och deras egenheter.

2016-05-15

Lite kul att åter möta Kamleklubben, även om de inte kallas så i denna omgång. Äventyrsfantasier i agentmiljö räcker gott som förströelse och spänning blir det även om inte alla delar löser upp sig. Kanske i nästa?

2014-05-18

Ja det är inte riktigt lika uselt som Dan Browns böcker men det är lite samma stil. Karaktärerna är så platta att det knappt upptäcks. Dialogen är riktigt torftig, banal och ytlig. Är det verkligen en vuxenbok? Det känns som att läsa gamla ungdomsböcker som tvilligdeckarna eller Biggles. Hade jag inte haft den som avkoppling i bilen hade jag aldrig tagit mig igenom boken. Att det finns så många som har en så ytlig smak!!

Den helt klart bästa ljudboken om Kamelklubben. Jan Modin är uppläsare och han höjer boken ytterligare ett snäpp.
Besök mig gärna på www.ljudboksbloggen.se mvh Dennis

2011-05-10

Jag är lite småkär i Oliver Stone och i författarens sätt att beskriva Washingtonmiljöer. Här fick vi tillträde till Library of Congress.