Sam och Sigge

Hallberg, Lin

| 2007

Sam och Sigge i ny serie ? Lite mer att lsa!Allas sm favorithstar r tillbaka! Sam och Sigge r brder och det hr r berttelsen om hur de sm shettisarna hamnar hos ridlraren Ingela och hennes familj. En lttlst bok i frg fr alla killar och tjejer som har brjat lsa sjlva!Du kan lsa mer om Sam och Sigge iBUS-serien (Brobyungarnas shettisar), som handlarom ponnytjejen Elina och hennes kompisar. Dehller till i det mysiga shettisstallet i Broby, som drivs av Ingela, vrldens bsta ridlrare! Hr mter Elina Sigge, den staste lilla shetlandsponny hon ngonsin har sett.Lin Hallberg har en lng erfarenhet av hstar och som ridlrare. Numera pendlar hon mellan sin lgenhet i Stockholm och sin hstgrd p sterlen, dr hstarna betar utanfr fnstren, medan hon skriver p nsta bok om Sigge. ven Margareta Nordqvist har ett mngrigt intresse av hstar och...

Almunge skola, 4B

2021-12-18

Den har ganska mycket spnning, lite sorg men mycket roligt i sig ocks.

4, Vireda Skola

2021-11-16

Den handlar om tv ponnyer.

Dalaskolan Norra

2021-11-12

Boken handlar om tv hstar som som heter Sam och Sigge. Dom lskar att vara med varandra.

Tjnaskolan klass 4c

2021-10-13

En bra bok kan rekommendera och om man gillar hstar

Gottsta skola 4

2021-10-11

Den var bra den rekommenderas till dom som gillar hstar.

Balltorpsskolan 4A

2021-10-11

den var ganska dlig men end sta bilder

Handla om hstar.

bra ju!!

bra ju!!

s sta hstar!

Bra och lttlst! Perfekt fr hstlskare.

Det handlar om tv brder som heter Simon och Eric. Simon och Eric har ft tv egna shetlandsponnys som heter Sam och Sigge. Sam r en envishst. Sigge r en vit hst och Sam r en rd brun hst.

Super bra bok!

4, Vireda Skola

2021-09-20

Kunde varit mer spnnande.

Lotta Berling

2013-01-29

3,5 En av de bttre Sigge- (och Sam-) bckerna, tycker jag som inte r intresserad av hstar. Hr handlar det mycket om vnskap och syskonkrlek, och berttelsen r riktigt fin.

Lilian_1D-JB<3

2011-03-31

Den hr boken gillade jag nr jag var liten.

Maria Palm

2010-02-05

Den frsta boken i serien. Den var kort men bra