Salvadoreña

Samartin, Cecilia

| 2013

Jag ger Salvadoreña betyget 4/5! Vårbokvärld.blogspotAna växer upp hos sin mamma i en liten by i El Salvador. Trots fattigdomen lever de ett bekymmersfritt liv, till den dag då inbördeskriget rycker närmare och landsbygden blirutsatt för en massaker. I ett slag förändras hennes liv. Ana lyckas fly undan kriget och ta sig till USA, där hon söker tillflykt till ett nunnekloster. Åren går och Ana växer upp till en from och vacker ung kvinna. Hon får anställning som barnflicka till Jessie och Teddy hos den den välbärgade men inte särskilt lyckliga familjen Trellis. Ana förstår snart att det bakom den blankpolerade fasaden i det lyxig hemmet i Kalifornien döljer sig några ömtåliga själar. Mot sin vilja blir hon alltmer fascinerad av den stilige men inåtvände Mr Trellis

Marie Karlsson

2016-02-06

2014

koshaj Koshaj

2014-06-22

En jätte fin och mysig bok som aldrig blir långtråkig! Den är väldigt detaljerad på hemska händelser som sker.....
Men allt som allt en fin och ändå sorglig bok.
Den visar oxå att man kan ta sig igenom och överleva när livet är svårt och att man fortfarande kan känna lycka!

koshaj Koshaj

2014-06-22

Men allt som allt en fin och ändå sorglig bok.

Fin bok, väldigt sorglig och vacker. Jag hade dock velat läsa mer om Anas barndom. Ibland känns hon även lite väl mycket "helgonaktig".

Nettan Holmér

2013-05-20

En svag tvåa, är det verkligen samma författare som skivit Senor P? Delarna som handlar om El Salvador är briljanta men kärlekshistorien, nej inget för mig!!