Salige er de som tørster

Holt, Anne

| 1994

Flag from no

Det er dirrende hett, og det er forsommer. Den verste i manns minne for Oslo-politiet. Med tolv voldtekter og flere uløste drap, må politibetjent Hanne Wilhelmsen igjen erkjenne at voldtektsetterforskning ikke blir prioritert. Det skjer heller ikke når en tjuefire år gammel kvinne blir angrepet på vei inn i sin egen leilighet, for deretter å gjennomleve et voldtektshelvete natten igjennom. Men når politiet først aner en sammenheng mellom denne saken og en serie makabre, forvirrende blodbad uten hverken offer eller gjerningsmann, omprioteres styrkene.

Ulla Englund

2022-06-21

2017-05-03

Spännande, lättlyssnad och engagerande. Jag vill genast läsa fler Hanne Wilhelmsen-deckare!
I en jättebra uppläsning av Pia Green dessutom!
Mitt slutbetyg blir en, 4:a! Kan varmt rekommendera!

2017-01-17

Hyfsat bra del två i Anne Holts serie om Hanne Wilhelmsen. Aningen bättre, mindre rörig än ettan. Jag fortsätter följa dem.

2016-09-20

Bra uppföljare, bättre än den första i serien. Gillar kriminalfallet och gillar utvecklingen av karaktärerna.

Glada Gunvor

2015-05-11

Spännande och välskriven deckare. Läser gärna fler böcker av henne. Stark 4:a.

Tobbe Fransson

2013-01-26

Lite seg i början men får upp tempot om man orkat halvvägs. Blodig och brutal.

Sofia Åkerberg

2010-02-23

Så bra... Enkelt utan att bli simpelt, rättframt utan att bli vulgärt, spännande utan onödiga vändningar till höger och vänster. Men man känner fotfarande inte riktigt igen Hanne W från de senare böckerna.