Salem's Lot

King, Stephen

| 1976

When a writer returns to his Maine home town, he discovers that the peaceful hamlet is being overrun by vampires and sets out to curb this ancient evil before it can spread.

Joakim Karlsson

2019-03-08

Spännande och välskriven vampyrskräck men inte i klass med Kings bästa. Läste den på svenska, lättläst och med korta kapitel, plus i kanten för det!

Johan Nilsson

2017-05-02

Fantastiskt spännande och ryslig! Språkligt är romanen en venös infart som leder rakt in i USA's väsen, Stephen Kings böcker skall läsas på originalspråk, punkt, håller dock med om att slutet är svagt.

Henrik Fogelberg

2017-04-10

En godkänd Stephen King, men inte hans bästa. Som vanligt har han ett bra språk och bra karaktärer som man blir lite kompis med. Och som vanligt ett svagt slut. Denna gång i formen av en lång och ganska tjatig brevväxling om vad som hände hundra år innan själva huvudberättelsen drog i gång.

Malin Sundman

2016-01-23

Svårt att sätta ett betyg men nånstans mellan stark trea och svag fyra. Gillar språket, lättläst och medryckande. Lite too much i vissa vampyrscener men det är ju svårt att komma ifrån i en vampyrbok. Jag gillade den.

Lars Willfors

2015-07-03

Tidig halvepisk vampyrrysare som främst liknar Jurtjyrkogården och Det. Förvånande friskt och vackert språk.

Henrik Sjöstedt

2013-11-28

En vampyrklassiker för 80-talet. King skriver levande om den döende småstaden, vars isolerade själar gladeligen släpper in nattliga besök. I hypnotiskt hopp om något bättre, står staden på randen till katastrof. Kort sagt otäckt, men också med ett skimmer av vemod, och väldigt bra.

Anna H

2013-10-04

Nä det här var inte en av mr Kings bättre böcker.

Nicklas Björk

2013-06-05

Mörk vampyrhistoria av skräckmästaren King. Ännu en gång levererar han en härlig skräckkänsla och det är svårt att lägga ifrån sig boken när vampyrerna börjar inta staden Jerusalems lott. Läs!

Miriam T

2011-07-21

2011-03-22

Denna bok var väldigt bra men världens dåligaste uppläsare.

Jag har läst den på svenska. Var så biten och dessutom så mörkrädd att jag inte vågade släcka varken utelyset eller sänglampan. men sluta läsa gick inte.