Såld

Natasja T

| 2006

Såld är en skrämmande, gripande och sann berättelse om en ung rysk flicka som drömmer om ett bättre liv men istället faller offer för trafficking. Sjuttonåriga Natasja lockas av ett erbjudande som barnflicka i Sverige. Hennes biljett till frihet blir en värre mardröm än hon kunnat föreställa sig. Gång på gång säljs hon till olika män, men trots att hon sakta bryts ner vägrar Natasja in i det sista att ge upp. I all tysthet börjar hon planera sin flykt. I Såld berättar hon om hur hon mot alla odds lyckades bli fri.När Såld först gavs ut väckte den stark debatt. Den uppmärksammades av bland annat SVT, TV4, Aftonbladet, Expressen, Metro och Stockholm City.

Hannah Mattsson

2020-07-24

En bok som slukades på en greklandssemester 2 år sen, kan forfarande inte sluta tänka på den ibland. Rekommenderas till ALLA att läsa. Otroligt gripande!

Nova Sjögren

2019-12-03

Stark berättelse men framförallt i början fanns några stav/tryckfel i min upplaga

Elisabeth Svensson

2019-02-06

Kan egentligen inte sätta ett bra betyg. Men en sann berättelse som griper mig från början till slut. Man kan inte fatta att någon ska behöva vara med om detta.

Paulina Eriksson

2019-01-16

Gripande och ofattbar. Tung att läsa pga av ämnet men välskriven.

W

willie

2018-02-26

jätte jobbig historia, men dock väldigt bra :3

Hanna Melin

2017-09-16

Hemsk berättelse men OJ så otroligt bedrövligt skriven! Förutsättningarna att bli gripen av stackars Natasjas öde fanns där, men det var stört omöjligt att engagera sig - helt på grund av den katastrofala språkuppbyggnaden. Denna bok borde aldrig publicerats i det här utförandet, och förläggaren borde byta jobb.

Hanna Melin

2017-09-16

Nettan J

2016-12-25

En gripande bok där ämnet är aktuellt än idag

Tessy .

2015-03-21

Fruktansvärt hemsk och riktigt jobbig att läsa. Innehåller dock många aspekter och viktig fakta för undersökning om sexuellt utnyttjande.

Eva Jacobson

2014-08-01

Vidrig berättelse. Svår att läsa. Som Lilja4-ever men ett lyckligare slut. Männen fick straff och flickan kunde efter rehab plugga m m.

Johan P1ersson

2013-05-06

Läste inte mer än några sidor, klarade inte av med. Har den kvar så ev kanske orakr jag läsa vidare i den någon gång.

En fruktansvärd tragisk bok, stackars, stackars tjej som varit med om detta.
Jag läste den i omgångar för jag helt enkelt var tvungen att läsa lite annat emellan.
Men jag glömde aldrig handlingen trots att de kunde gå veckor emellan

Linda Joona

2011-07-28

Det är svårt att förstå att sådant här faktiskt pågår runt om i Sverige och i världen.

Charlotte B

2010-12-25

Väldigt bra och gripande bok.

Micael Forsberg

2010-11-25

Otroligt jobbig läsning, men att lägga den på hyllan oläst kändes på nåt sätt ännu värre.

Elisabeth E

2010-11-13

Nja. Det är ju en gripande och hemsk historia men själva berättandet av den är inte så bra. Mest upprepningar av samma påståenden.

Regina Svanberg

2010-07-10

Jätte bra skriven och gripande, svårt att lägga ifrån sig. Den öppnar ögonen för vilken fruktansvärd värld som finns runt gömnd bland oss.

Carolina Hytter

2010-05-19

Lite för explicit, men det kanske är meningen.

Carolina Hytter

2010-05-19

Lite för explicit, men det kanske är meningen.

My Netz

2010-01-12

Läskig men läsvärd. Välskriven.

Madelene Helgesson

2009-09-18

Väldigt fängslande historia, man är hela tiden på spänn under den här boken.

Maria Edström

2009-08-18

Jättehemsk men spännande bok. Ger en en tankeställare - vi måste stoppa trafficking!!

sinikka franck

2009-08-05

Hemskt innehåll förståss, men dåligt skriven, därav det låga betyget. Mycke upprepning som det ofta blir i sanna historier.

Karin Karlsson

2009-06-12

Den här boken är riktigt vidrig och det hemska är ju att den är sann, att sånt här förekommer. Kanske inte skriven på bästa sätt, men den berör.