Sal 305

Angerborn, Ingelin

| 2016

Jag har nog alltid vetat att det som hände förra sommaren verkligen hände. Men jag trodde att det var en engångshändelse. Nu vet jag att det inte var det. Och nu vet jag att det kommer att hända igen. Vem är det som tar Elviras hand just när hon håller på att somna? Och vem var det egentligen hon såg i sjukhussängen bredvid hennes? Elvira vet inte. Hon vet bara att hon cyklade omkull och att det nu händer saker som hon inte kan förklara. Och att Dåris, det gamla övergivna hospitalet som hon ser från sitt rum på sjukhuset, får henne att rysa. Är det bara hjärnskakningen som spökar eller finns det någon sanning i de hemska historierna som berättas om Dåris. Sal 305 är en fristående fortsättning på Rum 213.

Boken handlar om en tjej som heter Elvira som får hjärnskakning och får ligga på sjukhuset. När hon ligger där så ser hon att det lyser i ett av fönsterna på det gamla mentalsjukhuset. Och det står klottrat inifrån KOM HIT ELVIRA!

Alvin Willman

Jag tycker den här boken är rysligt bra! Den handlar om Elvira som kommer till sjukhuset och ser Dåris, det hemsökta gamla sjukhuset. Hon har hört om historier om Dåris. Om en tjej som hittades död i rummet. De enda de hittade efter henne var en text skriven på väggen där det stod ”jag var aldrig galen!” Och en vit fläck på golvet. På natten såg hon ljus från Dåris. Vem är det?

Den här boken är faktiskt väldigt läskig...men om du gillar läskiga och kusliga böcker som handlar om lite mysterier, rekommenderar jag denna, 100%!
Det är en av Ingelin Angeborns kändaste böcker och är den andra delen av Rum 213. Jag gillar den! Testa nya böcker!
Hade gött:)

4A, Almunge skola

2021-12-14

Jag tycker att boken är bra för den är rolig fast ändå läskig.

2021-11-24

Den är bra och spänande jag älskar den läs den om du gillar lite läskigt

2021-11-24

Denna bok är väldigt spännande och man kommer värkligen in i boken man får liksom en bild i huvudet när man läser.Jag rekommenderar att läsa den bok.För dom som gillar läskiga och spännande böcker.

2021-11-24

En jätte bra bok. Den här boken är spännande och bra! Våga testa dem här böckerna!!!!

Per Olsskolan/fyror

2021-11-18

den var bra och spännande

Per Olsskolan/fyror

2021-11-18

jätte bra men det blev 4 istället for den var bara lite tråkig. men om du gillar läskiga saker så är den jätte bra men jag tycker också att om du läser lätt lästa böker så ska du typ köpa eller låna campingmysteriet och såna böker.

vem var det som tar Elviras hand just när hon håller på att somna? Och vem var det egentligen hon såg i sjukhussängen bredvid? Elvira vet inte. Hon vet bara att hon cyklade omkull och att det nu händer saker hon inte kan förklara. Och att Dåris, det gamla övergivna hospitalet.

4ab Fridlevstad

den var helt ok

Jag trodde att det som hände på kollot va en engångshändelse, men jag hade fel. Det är myter på nätet om dåris. När Elvira får hjärnskakning och hamnar i sjukhus, brevid dåris DAN DAN DAA😱!!!!!! Elvira säger att hon har set en kvinna stirra på henne från dåris! Mer grejer händer ....
Detta är fortsättningen på Rum 213! Om ni gillar Ingelin Angerborn är det en bok för dig👍🏾👩🏾

jag tyckte att den var spännande och lite läskig

4a Fågelskolan

2021-11-08

den här boken handlade om en flicka som fick hjärnskakning och när hon kommer till sjukhuset så händer det massa konstiga saker. Jag tyckte att boken var bra för att den var spännande.

Den här boken Sal 305 tycker jag är bra för att jag tycker om när böcker är spännande!
Den handlar om en tjej som heter Elvira som cyklade flera mil för att säga en sak till en person. Men hon orkade inte cykla mer så hon somna på gatan och slog i huvudet och det såg en dam. Damen väckte henne och sen åkte till sjukhuset och fick reda på att hon hade fått järnskakning.

Den här boken är så bra och spännande på samma gång och läskig ! ;)

Boken handlar om en tjej som heter Elvira som en dag hamnar på sjukhus med järnskakning i fönstret till hennes rum ser hon det gamla hospitalet som kallas dåris, där händer det konstiga saker en natt ser hon ett fönster som det lyser i och en annan natt så ligger det någon i en säng bredvid…..

Superbra och spännande bok jag rekommenderar den för de som gillar spänning❤️/Ella

Den här boken handlar om en tjej som heter Elvira. Hon ramlade med cykeln och fick hjärnskakning. Hon for på sjukhus mittemot Dåris. Det hände sedan många märkliga saker som killen i vita sängen bredvid henne, kalla handen och mycket annat. Denna bok tyckte jag var asbra. Den är väldigt tjock. Jag tipsar verkligen om denna bok.

Den här boken handlar om en tjej som heter Elvira som får hjärnskakning och hamnar på sjukhus men så händer det konstiga saker som vem är det som ligger i den vita sängen bredvid henne men sedan är spårlöst försvunnen på morgonen efter och vem är sjuksköterskan med den kalla fuktiga handen. Jag tycker den här boken är lite läskig och väldigt spännande och den passar för personer som tycker om läskiga och ganska lättlästa böcker.

Kung Karls skola 4c

2021-10-13

Jag tycker att den är en spännande bok och Faktiskt Lite läskigt

bra

Jag tyckte att boken var väldigt bra och lite läskig. Jag har redan läst första boken i serien som heter Rum 213.
Elvira får hjärnskakning och läggs in på sjukhus och där händer det massa hemska saker…

Å

År 4 Ekhagsskolan

2021-10-05

Undersök!
Beskriv huvudpersonen: Elvira är en tjej som är med om onaturliga händelser.

När och var utspelar sig handlingen: Förra sommaren.

Vilken genre passar boken in i? (fantasy, äventyr, skräck, humor, deckare, vänskap, kärlek, sport, fakta):
Skräck.
Beskriv!
Berätta vad boken handlar om. Fokusera på bokens problem (det som händer). Avslöja inte slutet:
Elvira är inne på sjukhuset efter en järnskakning.På sjukhuset händer det mystiska saker t.ex. vem är det som låg inne på natten i samma rum som Elvira, och mystiskt försvann på morgonen.Dåris det gamla hospitalet ligger mittemot sjukhuset och varenda gång Elvira tittar på dåris får hon rysningar.Hon känner att det är någon som kallar på henne.Frågan är om det bara är järnskakningen.
Gissa!
Kom på en fortsättning till boken:
Att det händer mystiska saker på något annat ställe.

den var spännadnde

ASBRAAAAAAAA!!

2021-09-23

jag tycker den är helt okej men om du gillar spännande böcker så skulle du älska denna bok/minnah

Jag älskade boken! Den var spännande och lite läskig. Jag själv gillar Ingelin Angerborn som författare till böcker. Boken handlar om en tjej som får järnskakning för att hon blir påkörd och måste ligga på sjukhus med sin mamma.

2021-09-22

Den handlar om en ficka so får järnskakning och måste liga på sjukhuset och därifrån ser hon Doris. Det säg vara som ett fängelse för folk som inte skötte sig.
Jag tycker den e rolig,kuslig och spännande. Jag tycker att ni ska prova läsa den om ni gillar kusliga och roliga berättelser. Jag tycker att den e super rolig att läsa.
/Kerstin

2021-09-22

/Kerstin

Den var väldigt bra, för att den var spännande.

Nytorpsskolan 4

2021-09-20

Sal 305 är spännande, lite läskig och en bra fortsättning på "Rum 213"
Den får 4 stjärnor.

Nathalie Zettersten

2020-04-26

Bra bok

Super bra bok 😊

Teresia Kjellgren

2016-08-29

Också läskig på sina ställen som håret reste sig på armarna. Tycker dock att Rum 213 är bättre men den här är också klart läsvärd.