Saknad till döds

Leon, Donna

| 2013

Brunetti utreder kidnappning av barn Det är natt i Venedig när ett gäng uniformerade män bryter sig in hos barnläkaren Gustavo Pedrolli, misshandlar honom och kidnappar familjens arton månader gamla baby. Kommissarie Brunetti inleder sin undersökning på sjukhuset där ingen kan förstå varför någon skulle vilja ge sig på den respekterade barnläkaren. Men Brunetti går som vanligt sina egna vägar i jakten på ohederlighet och korruption.

Solveig Andersson

2018-12-03

Mallorca, nov-18
Härligt att åter få bekanta sig med Leons, kommissarie Brunetti. Precis så som jag vill att en kriminalhistoria ska vara+ härlig italiensk kultur. Läs den!

2018-03-18

De andra Donna Leon deckarna har givit mig något, men den här ger mig absolut ingenting. Och nu tror jag att jag slutar upp med kommissarie Brunetti, åtminstone för en ganska lång tid framöver.

2016-03-28

Kanske har jag läst för många Donna Leon-deckare, men den här fängslar inte alls.

Tarja Ahlgrén

2013-06-21

Håller Donna Leon på att tappa känslan för sitt kära Venedig? Tröttna rent av? Miljöbeskrivningarna har alltid varit en stor del av behållningen i hennes böcker men i "Saknad till döds" är det inte mycket det bjuds på i den vägen. Brunettis familjeliv skildras också rätt avslaget i denna bok. Vanligtvis njuter jag stort av Leons böcker och läser dem om och om i sommarstugan, men den här vete katten om jag kommer att spara på. En besvikelse, helt klart.