Sagas bok

Johansson, Elsie

| 2014

Anna Hedenstedt

2018-03-24

Svårt att ge betyg då jag gav upp väldigt tidigt. Läslusten infann sig inte, vilket var lite av en besvikelse då jag tyckte mycket om Nancy-böckerna.

Torbjörn Nilsson

2016-12-16

En bok med stor igenkänning. Riktigt hjärtskärande, särskilt i första delen. Gillar också det pigga och kaxiga metaperspektivet.
Lysande är ett avsnitt som heter Trosbekännelse, som bl a lyder: "Jag tror på ett i allt existerande, omslutande och nyskapande energiflöde. Som inte kan avbildas och inte ordbeskrivas, men som då och då kan anas. Ibland uppenbaras. Och alltid trängtas till."

2016-04-03

Av baksidestexten att döma så kan man tro att det här är en bok som borde tilltala mig. Men nej! Jag gillar den inte. Meningslösa tomma ord som aldrig berör mig, långa utsvävande meningar, försök till filosofiska iakttagelser, långsam handling, en mängd av karaktärer som jag knappt vet vem som är vem. Nej. Den här kan jag bara inte tycka om!
Ingenting som åtminstone jag kan rekommendera!

2015-05-01

En berättelse om tystnad, allt man sopade under mattan. Sorglig men ändå vacker.
Mycket bra uppläsning.

En undebart härlig bok, om berör vårt arv, våra minnen och varför vi är de vi är. Och hur svårt det är att bryta det invända. Tyckte mycket om den här boken