Sagan om det röda äpplet

Lööf, Jan

| 1981

Det var en gång en man i en randig kostym som la ett äpple i fönstret för att det skulle mogna i solen. Men äpplet föll ner i huvudet på gamla mormor, som skrek till och skrämde katten som for upp i trädet ... Genial berättelse som lästs av tiotusentals barn och vuxna. En modern klassiker i nyutgåva.

JenT

2017-02-23

min blivande 6åring gillar verkligen den här boken, men jag själv har alltid tyckt att den är ganska tråkig fram till jag läste den i vuxen ålder. det är väldigt intressant upplägg att man får följa äpplet som huvudkaraktär. sen tror jag att antingen gillar man jan lööfs illustrationer eller så gör man det inte, personligen har jag svårt för dem. en klassiker!

Erik Hans

2016-04-15

En av de där böckerna som får en att vilja bli författare!

joel newman

2015-11-16

min favorit

Peter Hultman

2015-11-16

en klassiker

Ida Andersson

2014-03-03

Älskade denna klassiska sagan när jag var liten.läste den idag och var kanske inte lika fantastisk men det är ju en roligt och intressant berättelse.

Teresia Kjellgren

2013-09-03

Finurlig barnbok om hur ett äpple åker staden runt :-)

Hans Olof Andersson

2013-04-16

Lille E (2 år 2 mån) vet nu vem som bet i äpplet och varför bilen är på verkstaden. Så man får väl säga att den fungerar som läsning.

Alma :P

2012-11-17

Boken har så underbara bilder jag kommer ihåg när mamma och pappa läste den för mig!

Eva Jämting Lundh

2012-07-05

Fint tecknade miljöer och en handling för den som är uppmräksam. En klar favorit i förskolan hos kolleger.

Kamali 

2012-02-08

Handlingen är ok, säkert spännande för barn. De fantastiska bilderna ger dock två extrastjärnor. Böcker som denna gör det fullt begripligt att en bilderbok är just det den utger sig för att vara, en bok (berättelse) där bilderna spelar minst lika stor roll som handlingen i sig.

Helena Henriksson

2011-12-25

Så himls fin berättelse som kan läsas på så måbga sätt!

Klara Antonsson

2011-12-13

Så bra bilder!

Ann-Helen Ranén

2011-12-12

Läste denna bok när jag var liten. Den var bra och spännande kommer jag ihåg.

Sofia Alf

2010-09-30

Klassisk barnboksfavorit!

Jenny Li

2010-08-27

Kärlek! Fast det är nog mera min än barnens, om jag ska vara ärlig.

En tidlös klassiker! :)