Saffransmysteriet

Spännande

4A, Almunge skola

2021-12-15

Bra.

Boken var rolig att läsa om och den var väldigt spännande!

Balltorpsskolan 4A

2021-11-25

Den var helt okej lite för lättläst för mig men ändå helt okej

rolig och spännande

den va bra

Per Olsskolan/fyror

2021-11-16

den här boken gav jag en 4a för den var lite tråkig men annars var den bra så prova läs den om ni tycker om saffran, och om att läsa! så klart,den kan vara tråkig i början sen blir den lite roligare!

Per Olsskolan/fyror

2021-11-16

Jag ger den 4 för att den var lite tråkig. Men allt annat var bra!

Råda skola åk 4

2021-11-09

Jag gillar boken för att den va spenade och rolig😱

Å

År 4 Ekhagsskolan

2021-10-27

Undersök!
Beskriv huvudpersonen:Maja tuff men rolig, Lasse detektiv, polismästaren, butikschefen, jack i fiskdisken, Veronica i kassan och fransy vik kund.

När och var utspelar sig handlingen:i valleby.

Vilken genre passar boken in i? (fantasy, äventyr, skräck, humor, deckare, vänskap, kärlek, sport, faktabok):
Deckare.
Beskriv!
Berätta vad boken handlar om. Fokusera på bokens problem (det som händer). Avslöja inte slutet: någon har stulit alla påsar med saffran. Lasse och Maja startar ett nytt fall/ mysterium. Saffrans mysteriet när de har letat hittat ledtrådar då händer det grejer.

Gissa!
Kom på en fortsättning till boken: vet ej.

Berätta!
Vad tycker du om boken:boken var spännande och väldigt bra. Den var också rolig!

Råda skola åk 4

2021-10-26

Boken jag har läst heter Saffrans-mysteriet.
Författaren som har skrivit boken heter Martin widmark.
Lasse och Maja är bra klasskompisar båda är 10 år och som ni vet är dom ju dektektiver.
Båda har röd orange hår.
Boken handla om att dyrbar saffran försvinner från superlivs.
Nu har Lasse och Maja ett mysterium att lösa.

Den var rolig och tråkig på samma gång

En av de bästa böckerna

Spännande för att de löser mysterier

Järnåkraskolan 4a

2021-09-17

Den var toppen, som vanligt är alla lassemaja böcker superbra! Men det var ett juligt och mysigt mysterium, var också ett topen fall

Fredrik Palmqvist

2013-06-06

Denna va bra och spännande, men lussekatterna verkade goda :-)

Annelotte Grezel

2013-05-26

Det här var den allra första Lasse-Maja-bok jag någonsin läste, men tyvärr är den enda anledningen jag gillar den nostalgi, inte att den är så bra. Min lillasyster älskar den dock, och alla andra lassemaja-böcker också, så jag antar att jag inte tillhör målgruppen helt enkelt.... :)

Lilian_1D-JB<3

2011-03-17

Jag tycker att det var en bra och lite rolig bok.

Lejla Ibricic

2011-02-01

Den här boken var bra eftersom jag älskar lussebullar . Men jag viste nästan att ... var suven