Sådan mister du hende

Diaz, Junot

| 2013

Flag from da

I Sådan mister du hende dissekerer Díaz kærlighed i alle dens former - besat kærlighed, forbudt kærlighed, forsvindende kærlighed, moderkærlighed. På en strand i Den Dominikanske Republik går et allerede døende forhold skævt. I vaskerummet under et hospital i New Jersey vasker en kvinde sin elskers tøj, mens hun tænker på hans kone. I Boston køber en mand sit kærlighedsbarn dets første baseball hat og handske. I hjertet af Díaz´ novellesamling finder vi den uforglemmelige Yonior, en ung stædig rad, hvis higen efter kærlighed kun modsvares af hans hensynsløshed - og af de usædvanlige kvinder han elsker og mister: kunstneren Alma, den aldrende Miss Lora, Magdalena, der mener alle dominikanske mænd er utro, og hans livs kærlighed,...

Nikolaj T

2014-07-26

'Fast hon kan fortfarande le, och leendet är så varmt att det är ett under att hon inte sätter eld på något.'

Angela Alvarez

2014-03-10

Det här är ingen ordinär novellsamling, det här som att krascha in i en dominikansk regnbåge och komma ut på andras sidan dränkt i Sancocho och sofrito. Junot är ett novellgenius.

Mary G

2013-01-14

Junot Diaz fantastiska språk är den här bokens främsta styrka. Boken är dock lite rörig i sitt upplägg, vilket gör att betyget blir en fyra istället för en femma.