S talade Zarathustra

En bok fr alla och ingen? Nietzsches Zarathustra r i dag och fr framtiden ett verk fr den mnniska som behver den, som r ppen fr den, som har frutsttningar att frst den, som mr bra av den. Boken utgr en unik och viktig del av Nietzsches storartade filosofiska frfattarskap. versttning av Nikanor Teratologen. Efterskrift av Fil. Dr. Anna-Lena Carlsson. "Zarathustra r en bok som krver sin lsare - "En bok fr alla och ingen" lyder den uppfordrande undertiteln. Att den nu finns i en, s vitt jag kan se, frnmlig nyversttning r frsts storartat". (Expressen)

Albin Olsson

2013-01-10

Utan tvekan Nietzsches smsta. Fr den som r intresserad av av hans filosofi r detta helt fel bok att brja med. Skriven p ett ganska ljeveckande stt, frsker den hrma den tidens bibelversttningar. Antalet personer som orkat traggla sig igenom hela denna torde vara ytterst f. Ls "Den Glada Vetenskapen" istllet!

Lars Andersson

2011-05-22

Jag tror skert att den hr r mycket tnkvrd, men den var alldeles fr svr fr mig.

Frank Berglund

2010-03-24

Lste p tyska nu i nionde klass fr att kunna citera i tyskaredovisning. Tragglandet med ordbcker var vrt det.

Nanna Naumann

2010-02-04

I brjan finns det en tilltalande poesi, men ju mer jag lste desto mer fann jag honom pretentis, barnsligt narcissistisk. Det r mjligt att boken hade strre vrde i sin tid, men idag anser jag att den r ologisk och simpel. Om dock stundom vacker...

Tor von Geijer

2009-09-23

Egentligen fr den 5 i betyg.

Tor von Geijer

2009-09-17