Så sjukt kär

Melin, Mårten

| 2010

Måns är kär i Emma. Fel. Måns är helt sjukt kär i Emma. Vad ska han göra? Så sjukt kär är första boken om Måns och Emma, två ungdomar på väg in i puberteten. Böckerna handlar om livet i skolan, vänskap och spirande kärlek. Detta är första boken om Måns och Emma, två ungdomar på väg in i puberteten. Serien handlar om livet i skolan, vänskap och spirande kärlek. ?Naturligtvis suverän?, skrev en av förlagets lektörer när han läst Mårten Melins manus till den här boken. Och det är verkligen en charmig och rolig serie som man blir glad av att läsa. Böckerna om Måns och Emma är riktigt lättlästa och vänder sig till ungdomar från årskurs 4 och uppåt. De är korta, inte mer än cirka 22 sidor var. Och varje bok består av några få kapitel kompletterade med fräcka tuschillustrationer. Språkligt ligger svårighetsgraden på samma nivå som de enklare börja-läsa-böckerna för lågstadiet.

Den här boken var inte alls bra tycker vi. Den var så konstig. Den var jätte tråkig.

pinsam för att mycket kärlek. rolig för han gör roliga saker. konstig för att den var rolig

den var bra för att den visar hur när man kan tycka allt är hopplöst kan det ändras veldigt snapt. den dåliga delen om boken är att man beretade inte så mycket var dom är. men dom beretar veldigtmycket vad som hender.

konstig och rolig

Rolig.Han tykte värkligen om häne. dom jik på sama skola

Boken handlar om en som var kär i en flicka. Han bjuder henne på bio men då hände nåt som inte fick hända.