S lnge vi bda andas

Meyer, Stephenie

| 2009

Att vara oterkalleligt frlskad i en vampyr r som en underbar fantasi och en mardrmsliknande verklighet. Den hett efterlngtade avslutningen p Bellas och Edwards omjliga krlekshistoria avsljar hemligheter och mysterier i denna romantiska saga som har frtrollat miljontals lsare vrlden ver. Bella slits mellan sin intensiva passion fr Edward och en djup vnskap med Jacob. ret som gtt har varit minst sagt omtumlande och fullt av lngtan, saknad och frtvivlan. Valet att ansluta till en mrk och frfrisk vrld av oddlighet eller att fortstta ett mnskligt liv har blivit den tunna trd som vampyrernas och varulvarnas de hnger p. Bellas val stter igng en kedja av hndelser som kommer att f oanade och frdande konsekvenser fr alla inblandade

Karoline Norheim

2017-07-02

En av de bsta bckerna jag har lst rekommenderas varmt till alla!

ven fr en vuxen kvinna att uppskatta!

Linna Hjalmarsson

2014-11-06

Love the book or you ar relly crazy! Jag lskar boken

2014-08-18

Sista delen av Twilight sagan , bckerna r bttre n filmerna, det r en bra serie att fly frn verkligheten. Bckerna r lttlsta , man anstrnger inte huvudet utan perfekt tidsfrdriv.

Maria Blomkvist

2013-03-10

Fr att sammanfatta hela serien vill jag sga att den r spnnande, absolut, men sprket hller ingen hg standard och en del signaler som skickas ut anser jag vara nstan farliga med tanke p mlgruppen av unga tjejer. Bella r beredd att ge upp precis allt fr Edward, utan honom anser hon inte sitt liv vara vrt ngonting och hans kontroll ver henne r inte det minsta vettig i min mening.

Michaela .

2013-01-17

p maken till mer utdragen och lngtrkig bok..! som tv-serien 7th heaven, fast vampyrer. typ.

Iris Eriksson

2013-01-11

Jag lste ut denna serie fr mnga r sedan och har redan kommenterat den, men mste gra det igen. Eftersom det var flera r sedan s trodde jag att jag vxt ifrn dem, jag har aldrig slutat lska dem men jag trodde inte att jag skulle kunna uppskatta dem p samma stt som nr jag var yngre, h s fel jag hade. Jag kunde faktiskt uppskatta dem s mycket mer nu. Nr jag terigen lste dem, upplevde alla vackra gonblick knde jag mig sentimental och verlycklig. Och jag upptckte s mycket mer i dem den hr gngen. Jag har egentligen bara riktigt strt mig p en sak nr det gller den hr historien sist jag lste dem och det var att jag tyckte att Bella aldrig blev arg p Edward, vad han n gjorde, att hon bara frlt honom och tyckte att det var hennes fel, det var irriterande. Men nu nr jag lste s mrkte jag att hon faktiskt blev arg p honom ett flertal gnger, ven om han alltid lyckades f henne att glmma ilskan p ett eller annat stt. Fast jag tycker fortfarande att hon skulle blivit frbannad p honom den gngen i tltet d han medvetet nmnde frlovningen fast han visste att Jacob lyssnade... Men hur som helst. Jag terupptckte bckerna och ger n en gng Stephenie Meyer en appld och min varmaste tacksamhet fr att hon skapat dessa bcker och givit sdan gldje till mig genom dem, bde nr jag lste den frsta gngen och alla r fram till nu och hdanefter!! Fantastiskt.

Mathilda Flood

2012-12-21

Delen som Jacob blev boken lite lngtrkig och den var inte lika spnnande som de andra bckerna.

Bea Johansson

2012-08-09

Detta r nog den bsta av de alla fyra!! ven om Bree inte fick leva och bo hos familjen Cullen s klarade sig Bellas vnner.
Bella och Edward gifter sig men smekmnaden blir inte vad de tnkt sig...
Jag grt i slutet, men ni fr sjlva lsa om det var p grund av sorgen eller lyckan.

Ellinor Classon

2012-08-09

Bra att hon bestmde sig, s de kunde leva lyckliga i alla sina dar. Vilket r ganska mnga dar

En spnnande, rrande, gastkramande, frvnande,.... Helt enkelt underbar bok som mste lsas!

Gabriella Plnborg

2012-05-13

Helt ofattbar avslutning. Lste hela boken med ett frvirrat ansiktsuttryck. Gillade det inte alls.

Linda Sjberg

2012-03-23

Jag blev lite besviken p fjrde och sista boken, tyvrr. Jag tycker den sprar ur. Men dock efter att ha sett filmen har har ndrat sikt en aning.

Amanda S

2012-03-12

Varfr skulle de g och skaffa barn fr?

Liv Danjoux

2012-03-05

hurra, ntligen s r serien slut!

Erika Nilsson

2012-02-19

Var skita braaaaaa!!!!!!!!:)

Sara Eriksson

2012-01-06

Den var superbra p alla stt och vis, ven om den vldsamt sett var n av de lugnare bckerna... nstan lite sknt.. och samtidigt lite besviket :P

Josefin Bengtsson

2012-01-03

Twilight r en av de bsta serierna jag lst!

Anita Younan

2011-12-12

Bsta boken i hela serien

Helena Wedin

2011-11-29

Lste boken fr tredje gngen fr att uppdatera mig efter att ha sett frsta delen av filmatiseringen. Det r verkligen en av mina favoritbcker att drmma sig bort med och frtrnga verkligheten med fr en stund.

Sussie S

2011-11-29

Lngt ver 500 sidor men jag satt med boken i nven tills jag hade lst den. :) Mste ter igen erknna att bckerna r vldigt bra trots att jag inte fll fr filmerna.

Z

Zoe Hellman

2011-10-25

Fr mig var sista boken ett riktigt bottennapp. Charlie framstr som en hjrndd zombie, Bella knns konstant frnvarande och saknar nu totalt alla spr av personlighet och [spoiler] den blodiga frlossningen r troligtvist det mest bisarra jag ngonsin lst i en tonrsroman.

Paul Karlsson

2011-10-06

Sista avslutande delen i Twilight sagan. Hr ska alla frgor f sina svar. Ska Bella och Edward ha sex, ska de gifta och framfr allt sk Bella bli vampyr. Allt f sitt svar i denna bok. Ibland kan allt bli lite vl utdraget. Men man kan inte lgga ifrn sig boken fr man vill verkligen veta hur hela historien slutar. S ls den om du vill ha svar. Den r spnnande ocks d de elaka vampyrerna Volturi fr frsta gngen nu gr till angrepp mot Cullen klanen.

Victoria Lidin

2011-10-03

En av dom bsta bckerna!! lskar den :D

Emelie -

2011-07-09

Mste vara lite trist och bitter och sga att jag tyckte den sista boken var i frhllandevis ganska dlig. Antagligen hade jag ganska hga frvntningar.. + att jag tyckte det blev s blaha med det superlyckliga slutet (vgar inte utveckla mer fr er som nnu inte lst boken), men definitivt lsvrd, fr det r ju trots allt den sista delen!

Iris Eriksson

2011-06-24

Huuuur underbar som helst! Jag grter ver att det r slut och att jag inte ska f veta mer om deras framtid men nd r jag s glad fr deras skull.... Hrligt att jacob slipper plgas mer.. Hrligt lyckligt slut <3 jag mste bara sga att jag avskyr, fraktar, den person som snodde boken som Stephanie hll p att skriva, den ur Edwards synvinkel, det var lgt och fult gjort, bde mot Stephanie och mot oss lsare som lngtade efter att f lsa den. Du r ett sjukt svin som frstrt ngot som r underbart..
Nu knner jag mig bttre... lite.. Jag knner med dig Stephanie <3

Kajsa lindberg

2011-04-10

Jag kan inte sga ngot annat n att den r superbra!

Annaclara Johansson

2011-02-27

Jag mste bara sga att om man kunde ge boken mer n fem pong hade den ltt ftt den av mig!
Jag bara lskade den!!

S S

2011-02-27

Helt underbar.

2011-01-05

Lika bra som alla andra underbara Twilight-bcker! Den hr r dock lite mer spnnande, fick nstan som sm adrenalinkickar ibland. Kan nog sga som s att detta r Bellas bok!
Ord rcker knappt till, ls sjlva! Om ni vgar. Man fastnar s ltt! Jag glmde bort ett mte pga boken, mindre bra.

Elin Hess

2010-12-22

Klockrena avslutningen p en fantastisk serie. Blir bara bttre av att man fr lsa tv bcker i en!

Elin Segerlind

2010-12-03

Knns inte riktigt som twilight. Grymt surt att lsa ur Jackobs perspektiv. Hade varit roligare att lsa ur Edwards. Hm... Midnight sun... jag vntar =)

Eva

2010-11-25

Retar mig att serien r s fngslande. Det r knappast ngra litterra msterverk men Meyer vet hur man berttar en historia!

Edgar Mrk

2010-10-09

Som tidigare , MYCKET BRA!

Elin Elssj

2010-10-06

Allt hnder i slutet, jag nskar att jag aldrig hade lst boken s att jag kunde lsa den igen!

Natalie S

2010-10-03

I min mening, bsta boken i serien. En bra mix av olika element.

Maria Stensson

2010-08-27

Den sista boken i serien r den bsta tillsammans med den frsta! Ska bli roligt att se filmen breaking dawn, allting knyts ihop i slutet. Och det slutar lyckligt!!

Sara Johansson

2010-07-17

otroligt bra bok... den var spnnande hela vgen igenom och man ville bara lyssna mer och mer,,,

narin topal

2010-06-19

den e jttebra men jag tycker att frsta boken r av hela serien:)

Sofia Berg

2010-06-03

Den bsta boken i hela serien

sa Andersson

2010-05-18

Stephenie Meyer, din konservativa, kristna hger-galning! Det r en stor skandal att en frfattare med ett kvinnoideal som hr hemma p stenldern fr en sdan spridning bland unga mnniskor. I Meyers vrld skall kvinnan offra sig fr mannen och ge upp sitt liv fr honom, och d rcker det inte ens med att avsga sig karrir, egna pengar och mjligheten till ett rikt socialt liv, utan hon mste verkligen bokstavligen ge sitt liv. Mannen r aktiv och drar ut i krig lite vid behov, medan kvinnans lott i livet r att hlla ihop familjen och se till att alla hller sams. Abort r uteslutet, trots att man fortfarande gr i skolan. Lite blmrken, brutna revben och liknande fr man vara beredd att utst frn mannen man lskar, det r krlekens pris anser Meyer. I mitt tycke borde ingen frlder lta sitt barn lsa detta utan att eftert ha allvarliga samtal om vad ett modernt, jmstllt samhlle innebr och vad det var vra mor-, farmdrar och mammor gick ut och demonstrerade fr.

2010-05-14

Det r plgsamt att pbrja den sista boken i en serie man levt intensivt och innerligt med... Jag tycker i alla fall det... Hur ska det sluta r en del i det svra... men det svraste r att sga hej d till alla mnniskor (och varelser) man blivit vn med... jag avskyr verkligen avsked... Men denna gngen gick det bra... Som helhet saknar jag den spnning, den laddning som finns mellan huvudpersonerna i deras (o)mjliga krlek... men s hr i efterhand kan jag sga att det hjlpte mig att ta ett vackert och osenitmentalt hej d... Fr serien r helt galant i sin enkelhet... livet s komplext och s vackert...

Marina Trenkoska

2010-05-08

Bra i brjan, men sen blev den....Lngtrkig. Och slutet var s frutsgbart. En trea fr den.

- Bokslukaren -

2010-04-27

Bra men lite seg

Matilda Johnsson

2010-04-24

h vad bra :o d har jag nnu en bok att se fram emot d:D

Johanna Wiren

2010-04-22

Hon brjade igen!!!

Matilda Johnsson

2010-04-21

det r ju inte skert att Midnight Sun ska komma ut vl? Hon har ju bara skrivit dom tolv frsta kapitlen. Sen s slutade hon eftersom ngon lckte ut det hon skrivit s hon tappade lusten p att fortstta

Johanna Wiren

2010-04-21

Nadja: Det kommer ut fler!!! Midnight Sun (frn Edwards synvinkel) och The short Second Life of Bree Tanner (frn Brees synvinkel). Kommentar: Boken r skitbra som alla andra bcker men mittenboken r s seg. Tycker atttrean r bttre!!

Nadja Kmpe

2010-03-28

DEn absolut bsta i serien, jag vill att det ska komma fler!!!! Vilket det inte kommer att gra men...

amanda hildur

2010-03-26

Bra men lite mrkligt avslut p serien. Allt gr vldigt fort i slutet men det r bara att bita ihop och hnga med.

Linda H

2010-03-20

Inte alls lika bra som de andra

Lejla k<<

2010-03-01

mer n bara magisk!

Magisk!

Natasha Illys

2010-01-04

Det r fortfarande spnnande men Edward bleknar nnu lite mer i del fyra. Bra avslutning p en bra historia. En historia om en uteslutande krlek i konventionell form.

2009-12-18

11-ringens betyg.

Karin Lfstrand

2009-11-30

Jaha, d fick berttelsen till sist ett slut. Tacksamt eller tyvrr s var slutet precis ett snt man kunde hoppas p. Det blev vl aldrig rikitgt s spnnade som jag hoppades p ven om jag nog anser att sista delen var den bsta i serien.

elicia andonovska

2009-11-16

lskad bok, den r den bsta av dom fyra bckerna! JAG LSKAR DEN! (L)(L)(L)

madelene svensson

2009-11-16

Bsta boken ever. Man mste vrkligen lsa denne om man inte har gjort det.. En solklar 10 :)

Josefine Larsson

2009-11-12

Precis som de tidigare bckerna frundras jag ver hur handlingen fngslar mig fast det inte r ngon genre jag brukar gilla. Detta r 4an och den r bttre n 2:an och 3:an mste jag sga.

Agnes Westerlund

2009-09-25

Boken r mycket spnande och jtte bra!Det r sista boken i twilight serien och den bsta. Ls den!!
Kramar Agnes

Mina Bcker

2009-09-07

Nej, tillslut blev det bara fr fnigt! Och nr det inte ens gick att hnga upp det hela p passion och smrtsam lngtan blev det inte mycket kvar.

Moy .

2009-09-04

De engelska verisionen r nstan bttre n den svenska.

Moy .

2009-09-04

Underbar!

Julia Nilsson

2009-08-11

Bellas delar r vldigt bra och man knner verkligen hennes smrta, men Jacobs delar snker betyget. De r ett lngtrkigt mste.

Sara Tuneld

2009-07-05

h, vad jag gillar dessa bcker!! r verkligen den ultimata krlekshistorien! Denna bok r bra och rolig, skattade mycket! Rekommenderas varmt!

Maria Josefsson

2009-06-11

Avslutningen p Meyers succserie brjar s lovande, men... Sen d? Den r egentligen inte dligt skriven, men hndelserna som sker gr mig s frustrerad och fr mig faktiskt att m dligt. Hade jag skrivit denna bok hade den verkligen inte fortlpt p detta vis och det retar mig s mycket att jag mste snka betyget, ven om den hll mig hyfsat fngslad. Jag fr nog helt enkelt skriva en alternativ variant sjlv.

Hamphus Kjellman

2009-06-11

Slutet. En av de bsta i serien. Den hr och "Nr jag hr din rst" har bda ftt en 5:a av mig. Och det av olika anledningar. Men jag tyckte att det hnde s mycket i den hr. Boken var grymt spnnande hela tiden. Jag lste den _tyvrr_ i samband med ett skolarbete i svenska. S jag hade en deadline som var lite kort om tid. Drfr skyndade jag mig mer n vad jag grna hade velat med den hr boken. Jag ville aldrig att den skulle ta slut samtidigt som jag inte kunde brga mig till vad som vntade p nsta sida.