Så länge vi båda andas

Meyer, Stephenie

| 2009

Att vara oåterkalleligt förälskad i en vampyr är som en underbar fantasi och en mardrömsliknande verklighet. Den hett efterlängtade avslutningen på Bellas och Edwards omöjliga kärlekshistoria avslöjar hemligheter och mysterier i denna romantiska saga som har förtrollat miljontals läsare världen över. Bella slits mellan sin intensiva passion för Edward och en djup vänskap med Jacob. Året som gått har varit minst sagt omtumlande och fullt av längtan, saknad och förtvivlan. Valet att ansluta till en mörk och förförisk värld av odödlighet eller att fortsätta ett mänskligt liv har blivit den tunna tråd som vampyrernas och varulvarnas öde hänger på. Bellas val sätter igång en kedja av händelser som kommer att få oanade och förödande konsekvenser för alla inblandade

W

Weronica

2022-10-09

Spännande ungdomssbok med vampyrer som tema.

Cecilia Hermansson

2022-03-08

Bästa bästa bästa!!!

Helena Flemström

2018-04-23

Har man börjat så kan man inte sluta

Karoline Norheim

2017-07-02

En av de bästa böckerna jag har läst rekommenderas varmt till alla!

Även för en vuxen kvinna att uppskatta!

Linnéa Hjalmarsson

2014-11-06

Love the book or you ar relly crazy! Jag älskar boken

2014-08-18

Sista delen av Twilight sagan , böckerna är bättre än filmerna, det är en bra serie att fly från verkligheten. Böckerna är lättlästa , man anstränger inte huvudet utan perfekt tidsfördriv.

Maria Blomkvist

2013-03-10

För att sammanfatta hela serien vill jag säga att den är spännande, absolut, men språket håller ingen hög standard och en del signaler som skickas ut anser jag vara nästan farliga med tanke på målgruppen av unga tjejer. Bella är beredd att ge upp precis allt för Edward, utan honom anser hon inte sitt liv vara värt någonting och hans kontroll över henne är inte det minsta vettig i min mening.

Iris Eriksson

2013-01-11

Jag läste ut denna serie för många år sedan och har redan kommenterat den, men måste göra det igen. Eftersom det var flera år sedan så trodde jag att jag växt ifrån dem, jag har aldrig slutat älska dem men jag trodde inte att jag skulle kunna uppskatta dem på samma sätt som när jag var yngre, åh så fel jag hade. Jag kunde faktiskt uppskatta dem så mycket mer nu. När jag återigen läste dem, upplevde alla vackra ögonblick kände jag mig sentimental och överlycklig. Och jag upptäckte så mycket mer i dem den här gången. Jag har egentligen bara riktigt stört mig på en sak när det gäller den här historien sist jag läste dem och det var att jag tyckte att Bella aldrig blev arg på Edward, vad han än gjorde, att hon bara förlät honom och tyckte att det var hennes fel, det var irriterande. Men nu när jag läste så märkte jag att hon faktiskt blev arg på honom ett flertal gånger, även om han alltid lyckades få henne att glömma ilskan på ett eller annat sätt. Fast jag tycker fortfarande att hon skulle blivit förbannad på honom den gången i tältet då han medvetet nämnde förlovningen fast han visste att Jacob lyssnade... Men hur som helst. Jag återupptäckte böckerna och ger än en gång Stephenie Meyer en applåd och min varmaste tacksamhet för att hon skapat dessa böcker och givit sådan glädje till mig genom dem, både när jag läste den första gången och alla år fram till nu och hädanefter!! Fantastiskt.

Mathilda Flood

2012-12-21

Delen som Jacob blev boken lite långtråkig och den var inte lika spännande som de andra böckerna.

Bea Johansson

2012-08-09

Detta är nog den bästa av de alla fyra!! Även om Bree inte fick leva och bo hos familjen Cullen så klarade sig Bellas vänner.
Bella och Edward gifter sig men smekmånaden blir inte vad de tänkt sig...
Jag grät i slutet, men ni får själva läsa om det var på grund av sorgen eller lyckan.

Ellinor Classon

2012-08-09

Bra att hon bestämde sig, så de kunde leva lyckliga i alla sina dar. Vilket är ganska många dar

En spännande, rörande, gastkramande, förvånande,.... Helt enkelt underbar bok som måste läsas!

Gabriella Plånborg

2012-05-13

Helt ofattbar avslutning. Läste hela boken med ett förvirrat ansiktsuttryck. Gillade det inte alls.

Linda Sjöberg

2012-03-23

Jag blev lite besviken på fjärde och sista boken, tyvärr. Jag tycker den spårar ur. Men dock efter att ha sett filmen har har ändrat åsikt en aning.

Amanda S

2012-03-12

Varför skulle de gå och skaffa barn för?

Erika Nilsson

2012-02-19

Var skita braaaaaa!!!!!!!!:)

Sara Eriksson

2012-01-06

Den var superbra på alla sätt och vis, även om den våldsamt sett var än av de lugnare böckerna... nästan lite skönt.. och samtidigt lite besviket :P

Josefin Bengtsson

2012-01-03

Twilight är en av de bästa serierna jag läst!

Anita Younan

2011-12-12

Bästa boken i hela serien

Helena Wedin

2011-11-29

Läste boken för tredje gången för att uppdatera mig efter att ha sett första delen av filmatiseringen. Det är verkligen en av mina favoritböcker att drömma sig bort med och förtränga verkligheten med för en stund.

Sussie S

2011-11-29

Långt över 500 sidor men jag satt med boken i näven tills jag hade läst den. :) Måste åter igen erkänna att böckerna är väldigt bra trots att jag inte föll för filmerna.

Z

Zoe Hellman

2011-10-25

För mig var sista boken ett riktigt bottennapp. Charlie framstår som en hjärndöd zombie, Bella känns konstant frånvarande och saknar nu totalt alla spår av personlighet och [spoiler] den blodiga förlossningen är troligtvist det mest bisarra jag någonsin läst i en tonårsroman.

Paul Karlsson

2011-10-06

Sista avslutande delen i Twilight sagan. Här ska alla frågor få sina svar. Ska Bella och Edward ha sex, ska de gifta och framför allt sk Bella bli vampyr. Allt få sitt svar i denna bok. Ibland kan allt bli lite väl utdraget. Men man kan inte lägga ifrån sig boken för man vill verkligen veta hur hela historien slutar. Så läs den om du vill ha svar. Den är spännande också då de elaka vampyrerna Volturi för första gången nu går till angrepp mot Cullen klanen.

Victoria Lidin

2011-10-03

En av dom bästa böckerna!! Älskar den :D

Emelie

2011-07-09

Måste vara lite trist och bitter och säga att jag tyckte den sista boken var i förhållandevis ganska dålig. Antagligen hade jag ganska höga förväntningar.. + att jag tyckte det blev så blaha med det superlyckliga slutet (vågar inte utveckla mer för er som ännu inte läst boken), men definitivt läsvärd, för det är ju trots allt den sista delen!

Iris Eriksson

2011-06-24

Huuuur underbar som helst! Jag gråter över att det är slut och att jag inte ska få veta mer om deras framtid men ändå är jag så glad för deras skull.... Härligt att jacob slipper plågas mer.. Härligt lyckligt slut <3 jag måste bara säga att jag avskyr, föraktar, den person som snodde boken som Stephanie höll på att skriva, den ur Edwards synvinkel, det var lågt och fult gjort, både mot Stephanie och mot oss läsare som längtade efter att få läsa den. Du är ett sjukt svin som förstört något som är underbart..
Nu känner jag mig bättre... lite.. Jag känner med dig Stephanie <3

Kajsa lindberg

2011-04-10

Jag kan inte säga något annat än att den är superbra!

Annaclara Johansson

2011-02-27

Jag måste bara säga att om man kunde ge boken mer än fem poäng hade den lätt fått den av mig!
Jag bara älskade den!!

S S

2011-02-27

Helt underbar.

2011-01-05

Lika bra som alla andra underbara Twilight-böcker! Den här är dock lite mer spännande, fick nästan som små adrenalinkickar ibland. Kan nog säga som så att detta är Bellas bok!
Ord räcker knappt till, läs själva! Om ni vågar. Man fastnar så lätt! Jag glömde bort ett möte pga boken, mindre bra.

Elin Hess

2010-12-22

Klockrena avslutningen på en fantastisk serie. Blir bara bättre av att man får läsa två böcker i en!

Elin Segerlind

2010-12-03

Känns inte riktigt som twilight. Grymt surt att läsa ur Jackobs perspektiv. Hade varit roligare att läsa ur Edwards. Hm... Midnight sun... jag väntar =)

Eva

2010-11-25

Retar mig att serien är så fängslande. Det är knappast några litterära mästerverk men Meyer vet hur man berättar en historia!

Edgar Mörk

2010-10-09

Som tidigare , MYCKET BRA!

Elin Elssjö

2010-10-06

Allt händer i slutet, jag önskar att jag aldrig hade läst boken så att jag kunde läsa den igen!

Natalie S

2010-10-03

I min mening, bästa boken i serien. En bra mix av olika element.

Maria Stensson

2010-08-27

Den sista boken i serien är den bästa tillsammans med den första! Ska bli roligt att se filmen breaking dawn, allting knyts ihop i slutet. Och det slutar lyckligt!!

Sara Johansson

2010-07-17

otroligt bra bok... den var spännande hela vägen igenom och man ville bara lyssna mer och mer,,,

narin topal

2010-06-19

den e jättebra men jag tycker att första boken är av hela serien:)

Sofia Berg

2010-06-03

Den bästa boken i hela serien

Maria Klamas

2010-05-14

Det är plågsamt att påbörja den sista boken i en serie man levt intensivt och innerligt med... Jag tycker i alla fall det... Hur ska det sluta är en del i det svåra... men det svåraste är att säga hej då till alla människor (och varelser) man blivit vän med... jag avskyr verkligen avsked... Men denna gången gick det bra... Som helhet saknar jag den spänning, den laddning som finns mellan huvudpersonerna i deras (o)möjliga kärlek... men så här i efterhand kan jag säga att det hjälpte mig att ta ett vackert och osenitmentalt hej då... För serien är helt galant i sin enkelhet... livet så komplext och så vackert...

Marina Trenkoska

2010-05-08

Bra i början, men sen blev den....Långtråkig. Och slutet var så förutsägbart. En trea får den.

- Bokslukaren -

2010-04-27

Bra men lite seg

Matilda Johnsson

2010-04-24

Åh vad bra :o då har jag ännu en bok att se fram emot då:D

Johanna Wiréen

2010-04-22

Hon började igen!!!

Matilda Johnsson

2010-04-21

det är ju inte säkert att Midnight Sun ska komma ut väl? Hon har ju bara skrivit dom tolv första kapitlen. Sen så slutade hon eftersom någon läckte ut det hon skrivit så hon tappade lusten på att fortsätta