Så dumt!

Törnblom, Mia

| 2008

Från heroinist till Sveriges mest framgångrika vägledare Att Mia Törnblom har ett stökigt förflutet är ingen hemlighet. I sina succéböcker och populära föreläsningar om självkänsla delar hon frikostigt med sig av sina egna erfarenheter. Men först nu berättar hon hur det verkligen var. Så dumt! är hennes efterlängtade självbiografi - en personlig berättelse om hur hon har tagit sig från djupaste självförakt till att respektera och älska den hon är. Boken tar sin början under Mias sista dygn som aktiv narkoman då hennes tillvaro kantades av kriminalitet, missbruk, våld och sorg. Men då, när hon befann sig på botten, vände allt. Hon insåg att hon måste välja mellan att dö eller att överleva. Med insiktsfullhet och humor skildrar Mia Törnblom hur hon blev nykter och drogfri. Hennes bok visar att förändring är möjlig. Alla kan lära sig att älska sig själva och att vända...

Mia har ett verkligt bra sätt att beskriva hennes utmaningar på.

Louise Ö

2013-06-30

Faktiskt bättre än vad jag hade väntat mig. Jag levde mig verkligen in i den här boken. Handlar om Mias väg in och ut i drogträsket. Den kändes väldigt äkta och väldigt ocensurerad. Modigt tycker jag!

Izabela Horn

2013-05-04

Så dumt är en självbiografi skriven av Mia Törnblom, fy vilken resa hon har gjort från en nerdankad horsare till en framgångsrik coch som jobbar med självkänsla. Ärligt skrivet

malin norbäck

2012-02-16

Underbar bok!

Kamali 

2011-10-12

Ännu en knarkarroman, liknar alla andra

Carola Abrahamsson

2011-08-28

En väldigt öppen, ärlig och gripande bok.

Martina Jonsson

2011-06-08

Enkelt och övergripande om Mias svåraste år. Jag har inte läst Mias självkänslaböcker men känner mig sugen att ta mig an dessa då de uppenbarligen är skrivna av en person med mycket på fötterna. Bokens enkelhet resulterar tyvärr i att jag upplever den ganska ytlig. Intressant och hoppfull läsning, men lämnar mig inte speciellt berörd.

Camilla Forssén

2011-05-12

En rak och ärlig bok om hennes liv fram till nu. Enkelt skriven men väldigt fängslande. Så många ryggsäckar människor bär på och ändå orkar gå.

Hanna *

2011-01-28

Många känslor och tankar efter den här boken. Otroligt bra !

Felicia Dahlqvist

2010-08-29

Det var först efter denna som jag faktiskt insåg vad Mia gått igenom. Hon har varit narkoman! Det är inte lätt att få ihop den bilden med bilden av henne nu som positiv och framgångsrik. Men samtidigt märker man varifrån hon fått drivkraft och inspiration. Intressant läsning.

Sara Eriksson

2010-08-11

Jag trodde inte att den här boken skulle vara så bra. Jag trodde den skulle vara intressant, men även väldigt mörk och besvärlig. Jag tycker att det är en riktigt obehaglig början, där man kastas in i slutet på en missbruksperiod och även om en del människor hävdar att missbruk är underbart, därför gör en del det och så går det för långt, så är jag böjd till att inte hålla med. Om det finns en substans som får dig att förstöra dina relationer, förstöra dig själv och till och med leda till döden, då finns det inget underbart och härligt med den. Däremot kan jag förstå att man som beroende, inte alltid klarar av att reda ut situationen själv. Det jag tycker om med Mia's bok är att hon skriver i ett inte alltför omständigt och tradigt språk, utan det är lättsamt, men slätar ändå inte över de mörka episoderna, de mörka tankarna i hela processen. Boken i sin helhet visar Mia's väg tillbaka till ett nyktert liv. Mycket, mycket bra!

Marina Trenkoska

2010-07-11

Inspirerande! Vilken kraft!

* Mazuli *

2010-04-05

Jag blev glatt överraskad. Gillar inte Mia Törnblom så mycket annars, men hon lyckades fånga mitt intresse ordentligt. En riktigt bra bok.

Jag tycker om att läsa om människor som levt ett hårt liv och som rest sig ur detta! Gillar Mias bok starkt.

Å

Åsa Fredriksson

2009-11-04

Intressant att få läsa om Mias liv.

Ann-Sofie Lindmark

2009-10-25

Bra bok som kommenterar livets baksida i frågan om vinnare eller förlorare.

Karin Karlsson

2009-07-10

Jättebra biografi.

Anna Östberg

2009-06-15

Jag är helt såld på biografier... Hon skirver på ett fängslande sätt! Emellanåt gråter man med henne andra stunder skrattar man med henne.... Hon är magisk!! Kan inte annat än hålla med henne om att "så dumt" det blev...!!

Cecilia Johansson

2009-06-14

Intressant, medkännande.

Tove Skarstedt

2009-05-08

Jag har inte läst någon av Törnbloms självkänsleböcker, men jag tänkte att det kunde vara intressant att se hur hon blivit framgångsrik.
Det får man indirekt reda på här. Hon har nämligen massor med jävlar anamma och en stor personlig kraft.
Från att ha varit en trasig knarkare med uppumpat ego och ändå drivkraft nog att stjäla, ljuga och bedra för att finansiera missbruket så tar hennes ork slut och hon går över till att ge sig fan på att klara sig ur fällan och bli nykter.
En annan sak man får reda på är att det är underbart att knarka och det är en viktig sak som man aldrig får glömma bort innan man fördömer människor som gör det.