S/Y Glädjen

Alfvén, Inger

| 1980

Uppläsare: Anna GodeniusFör att komma över en sorg som drabbat dem köper Annika och Klas en begagnad segelbåt för att segla jorden runt. Båten har en märklig historia...Speltid 9 H tim

Max Anders

2018-03-14

Jättefin bok. Jag blev tvungen att läsa för att jag läste Svenska som Andraspråk 3, men det finns någonting i boken som gör att det var svårt att sluta läsa. Det finns en känsla av intensiv sorg som aldrig går över. Kanske det är vad en bra bok är. Starka känslor.

2016-03-30

S/Y Glädjen
Ljudbok, Anna Godenius läser.
Betyg: 5 av 5

Vilken bra bok! Ett engagerande välskrivet, bitvis tårdrypande drama fylld med vissa moment spänning där ute på det öppna havet. Kan varmt rekommendera boken! Anna Godenius läser och gör det med bravur! Hon skulle kunna läsa telefonboken och göra den intressant. Väldigt professionell uppläsare! Jag är dessutom väldigt tacksam att Bonnier audio äntligen börjar släppa gamla kassettböcker digitalt! Förhoppningsvis dyker fler guldkorn upp så småningom. Stark 5:a till såväl bok som uppläsare! Nu vill jag läsa fler böcker av Inger Alfvén! Synd bara att inte fler finns som ljudbok!

Malin H

2015-06-11

En inte alldeles munter teckning av kärnfamiljen. Att hantera ett barn som dött, att livet inte blev det man tänkt, att drömma om den stora förändringen. Som kapsejar (väl valt ord av mig va? Sjukt nöjd!)

Maria Blomkvist

2013-09-12

Fruktansvärt enerverande och ointressanta karaktärer. Jag blev uttråkad av den ständiga misären på alla håll och kanter. Dock gick det inte att sluta läsa då jag var tvungen att få veta hur katastrofen, som presenteras i början av boken, verkligen skedde.

Merja A

2011-02-06

En svensk klassiker om kärlek, relationer och familjeäventyr ombord en segelbåt.
En bok jag inte kunde lägga ifrån mig- det blev sträckläsning.

2010-02-06

av Inger Alfvén. Skriven 1979, filmatiserad 1989 (med bland andra Viveka Seldahl, Lena Olin och Stellan Skarsgård). Betyget avser boken.

Annika Lönneborg

2010-02-03

Läste den för många år sedan. Har inte hört den som ljudbok. Minns en känsla av klaustrofobi, en segling mot katastrofen.

2009-12-02

S/Y Glädjen av Inger Alfvén. Kommer ihåg den som mörk, gripande och djupt tragisk. Kan det stämma?