Så skilde döden oss åt: mardrömmen cancer mitt i livet

Hägglund, Karin

| 2020

Vad händer när din älskade får en obotlig sjukdom? När alla dina förväntningar på livet och framtiden plötsligt försvinner? Och kan tanken på att inte behöva leva vidare vara den största trösten och ge kraft och mod för att skapa ett värdefullt liv?Karin och Peter har varit tillsammans i tio år då de får reda på att Peter har cancer och deras tillvaro vänds upp och ned. På ett naket och reflekterande sätt berättar Karin om tiden med sjukdomen och om det första året efter Peters död. Hon inser snabbt att om hon stänger av känslorna för att fly försvinner möjligheten att känna något överhuvudtaget.Det här är en självupplevd historia om utmaningen att söka mening och energi i en tid av kris. Det vi utifrån ser som starkt är någonting annat inuti, grundat i en djupt mänsklig erfarenhet av sårbarhet. En bok sprängfylld av starka känslor kring en av vår tids vanligaste folksjukdomar och...

Maria Enberg

2020-06-04

Karin delar sin historia på ett öppet, personligt och ärligt sätt i denna fina bok. Texten berör och skapar eftertanke - kan varmt rekommendera att läsa den!

Jag vill sträckläsa boken och behöver samtidigt läsa den långsamt. Ta in, förstå. Tårarna trillar samtidigt har jag ett litet leende inom mig. Kärlek och smärta så rakt upp och ner.
Också en bok om att se framåt, att ge sig själv chansen, att våga. Den här boken stannar kvar!

David Hanley

2020-05-28

Karins berättelse är en roadmap för den som vill leva i full kontakt med livet, på riktigt. Även om det blir särskilt relevant för dig som har förlorat någon, så handlar boken om mycket mer än att hantera sorg på ett modigt och hälsosamt sätt. Det handlar om att våga lyssna på dig själv, skapa utrymme för de allra jobbigaste av känslorna och att vara kvar och uppleva allt som livet ger oss. Jag rekommenderar Karins bok till vänner hela tiden!

Henrik Slotte

2020-05-22

Otroligt gripande. Sträckläste boken och kunde inte sluta förrän jag var klar. Rekommenderar den VERKLIGEN

Anna Slotte

2020-05-22

Sträckläste! Sorgligt, vackert och personligt om kärlek, om att förlora den man älskar och om att leva vidare.

En varm bok om livet när det är som svårast!

Anna Kreissl

2020-05-14

Mycket känslor

Evasbokhylla

2020-01-25

4+ Vilken bok! Så fylld av kärlek och så fylld av sorg.