Så skilde döden oss åt

Hägglund, Karin

?Han tittar bort, blicken är långt borta. Sen vänder han sig till mig och jag ser hans ångest. Jag känner knappt igen hans röst:- Jag har fått min dödsdom.?Karin är 32 år och har varit tillsammans med Peter i tio år. Hon tävlar i karate och är svensk och nordisk mästare. Det är då de får reda på att Peter har cancer. På ett naket och reflekterande sätt berättar Karin om tiden med sjukdomen och om det första året efter Peters död. Hon inser snabbt att om hon stänger av känslor för att fly försvinner möjligheten att känna något överhuvudtaget.För vad händer när din älskade får cancer och dör? När alla dina idéer om och bilder av livet och framtiden plötsligt försvinner? Och kan tanken på att inte behöva leva vara den största trösten och ge kraft och mod för att skapa ett värdefullt liv?Det här är en självupplevd historia som tar med läsaren in i utmaningen att söka mening och...

Karin delar sin historia på ett öppet, personligt och ärligt sätt i denna fina bok. Texten berör och skapar eftertanke - kan varmt rekommendera att läsa den!

Jag vill sträckläsa boken och behöver samtidigt läsa den långsamt. Ta in, förstå. Tårarna trillar samtidigt har jag ett litet leende inom mig. Kärlek och smärta så rakt upp och ner.
Också en bok om att se framåt, att ge sig själv chansen, att våga. Den här boken stannar kvar!

Karins berättelse är en roadmap för den som vill leva i full kontakt med livet, på riktigt. Även om det blir särskilt relevant för dig som har förlorat någon, så handlar boken om mycket mer än att hantera sorg på ett modigt och hälsosamt sätt. Det handlar om att våga lyssna på dig själv, skapa utrymme för de allra jobbigaste av känslorna och att vara kvar och uppleva allt som livet ger oss. Jag rekommenderar Karins bok till vänner hela tiden!

Otroligt gripande. Sträckläste boken och kunde inte sluta förrän jag var klar. Rekommenderar den VERKLIGEN

Sträckläste! Sorgligt, vackert och personligt om kärlek, om att förlora den man älskar och om att leva vidare.

En varm bok om livet när det är som svårast!

Mycket känslor

Evasbokhylla

2020-01-25

4+ Vilken bok! Så fylld av kärlek och så fylld av sorg.