Så lärde jag mig att älska min kropp

När Linda-Marie Nilsson lade upp en bild på sig själv i bikini blev det en världsnyhet. Kroppsaktivismen eller kroppspositivismen handlar om att alla har rätt till sin kropp och om att vara nöjd med sin kropp som den är, trots samhällets skeva ideal. Med hashtaggen #allastorlekarärvackra fortsätter hon att inspirera sina följare. Alltid med en stor portion humor, som i klippet där hon testar produkter för att låren inte ska gnida mot varandra. Eller när hon listar "50 saker som tjocka är trötta på att höra". Att hennes budskap behövs är det många som vittnar om. Bland hennes många fans hittar vi de unga tjejerna som inte vågar klä om på gympan men även äldre kvinnor som aldrig visar sig i baddräkt på stranden. Föräldrar söker också hennes råd kring hur de ska prata kroppsideal med sina barn. Nu har Linda-Marie Nilsson skrivit en peppande och inspirerande självhjälpsbok för att hjälpa...

Therese

2019-08-24

Otroligt välskriven bok med djup. Jag får känslan av att författaren skrivit den här boken i första hand för att hjälpa andra, inte för att lyfta fram sig själv. Samtidigt är den långt ifrån många av de ytliga självhjälpsböcker som finns därute. Texten har ett mjukt flöde och ämnet är viktigt. Alla borde läsa den här boken, oavsett kroppsform och tidigare erfarenheter.

Agnes

2019-01-24

En helt klart bra och viktig bok! Jag valde att lyssna på den men funderar på att läsa den också. Den fungerade jätte bra sol ljud bok då det är Linda-marie som läser den, det känns inte som att hon läser utan som att hon och jag sitter i ett samtal där hon berättar om mina upplevelser. Boken bjuder på en del listor tex: affärer som är bra eller instagramkonton att följa vilket jag tar till mig lättare om jag får se dem framför mig och det är den främsta anledningen till att jag planerar att läsa den faktiska boken.

Bianca Kallai

2018-12-04

Väldigt pedagogisk och lättläst. Och viktig! Funkar för både tonåringar, föräldrar och lärare (och andra vuxna som behöver komma till insikt). Tummen upp till fantastiska Linda-Marie.

Sabina Wangenfors

2018-09-09

Viktig bok! Jag som alltid har varit smal fick jag verkligen insikt i hur överviktiga behandlas.

Erica Sjögren

2018-05-16

Fantastiskt bra skriven bok. Man känner igen sig i mycket å börjar inse hur dum man varit mot sig själv. Efter jag läst boken har jag märkt att jag mer och mer börjar inse att jag är fin oavsett hur kroppen ser ut.

Helt okej 😊