Run Away

Coben, Harlan

You've lost your daughter. She's addicted to drugs and to an abusive boyfriend. And she's made it clear that she doesn't want to be found. Then, quite by chance, you see her busking in New York's Central Park. But she's not the girl you remember. This woman is wasted, frightened and clearly in trouble. You don't stop to think. You approach her, beg her to come home. She runs. And you follow her into a dark and dangerous world you never knew existed. Where criminal gangs rule, where drugs are the main currency, and murder is commonplace. Now it's your life on the line. And nowhere and no one is safe.

Peter Berggren

2023-09-22

Kanske världens bästa deckarförfattare. Otroligt bra bok.

Sara Bengtsson

2022-08-21

Riktigt bra!!

2022-01-25

Lättsmält thriller i typisk Coben stil. Standard men ok. Betyg 2,5

2021-03-24

I slutändan var den ändå helt okej även om den bitvis gick lite på tomgång och jag fick tvinga mig igenom några kapitel.

Sofi Lindberg

2021-03-14

Mja inte de bästa han skrivit men helt ok.

Bettan_bokprataren

2020-04-06

En spännande och snabbläst thriller med många oförutsedda vändningar. Tyvärr har jag aldrig varit något fan av Coban, jag vet inte vad det är som gör att jag inte fångas helt och fullt. För som vanligt har Coben lyckats med att bygga upp spänningen men ändå fastnar jag inte. Jag tycker att den svajade i bland vilket gör att jag tappar fokus. Jag kan inte riktigt sätta fingret på vad jag saknar, men något är det som gör att vi inte synkar.
Men då jag har hört många andra fullständig älska den här så är det väl kanske mig det är fel på!
Trots detta är boken helt klart läsvärd.

Jennifer Johansson

2020-02-20

Tack till Bookmark Förlag för recex!

Inte ett ord handlar om Simone Greene, vars dotter plötsligt försvinner efter att han sett henne påtänd på stan. Han ger upp allt för att leta reda på henne, men fastnar mitt ett annat fall som vänder upp och ner på hela hans värld och gör så att han inte kan lita på någon i sin närhet.

Jag var totalt fast från första till sista sidan av den här boken och läste ut boken på en dag. Coben har en förmåga att skriva thrillers som gör att du hela tiden vill veta vad som ska hända och du har ingen aning om hur det egentligen hänger ihop. De perspektiv som följdes tyckte jag att ett var väldigt oklart tills det fick sin förklaring, men eftersom det tog en bit att få förklaringen så kändes det perspektivet länge rätt onödigt, men efter förklaringen uppskattas det perspektivet. Intrigerna är många, tvisterna likaså och du kastas hit och dit utan att ha någon aning om vad som egentligen händer - det som jag tycker en fantastisk thriller ska innehålla.

Efter den här rafflande och spännande thrillern måste jag ta tag i resterande av hans böcker. Rekommenderar starkt!

Spännande, stark & underhållande!

Karolin L

2020-02-13

Jag tycker den här boken var väldigt spännande. Jag tycker både miljöbeskrivningarna och personporträtten är väldigt fängslande. Det är en bladvändare, man kan inte riktigt lägga ifrån sig boken.

2020-01-23

Det här är den artonde boken som jag läser av Harlan Coben. Hans serie om sportagenten Myron Bolitar tycker jag inte är speciellt bra. Men däremot hans fristående böcker tycker jag är väldigt mycket bättre.

Den här boken, Inte ett ord, är den senaste i raden av hans fristående böcker, och den var lika bra som dom tidigare.

Boken känns aktuell, och handlar om många viktiga ämnen, till exempel drogberoende. Och flera andra ämnen, som jag inte vill spoila här.

Spännande, lättläst, lite gripande, ganska så oförutsägbar med en hel del vändningar i, en del humor i, och snabbläst är boken, och jag kan absolut rekommendera den, precis som hans tidigare fristående böcker.

Eva Boktokig

2020-01-11

Jag konstaterar igen. Harlan Coben är en mästare. Han har återigen skapat en bladvändare som jag läser utan att ta paus. Jag försvinner från omvärlden och nästa gång jag är kontaktbar är när boken är läst. Då konstaterar jag att ”Inte ett ord” är lika spännande som engagerande.