Schulman, Alex

| 2017

En atlas för vilsna själar Alex Schulman och Sigge Eklund har intensivt pratat med varandra i sin populära podcast under fem års tid, och trodde själva att det mesta dem emellan var sagt. Men allt ändrades när de tog sig an en lekfull utmaning ? att rita sina psyken i form av världskartor. När de jämförde sina kartor upptäckte de att där fanns platser de aldrig tidigare hade utforskat, både hos varandra och hos sig själva. De fortsatte att avtäcka sina inre världar, dörrar öppnades till rum som fram till dess varit stängda. Det som började som en lek resulterade till slut i denna bok. Man skulle kunna kalla det ett försök till en fullständig atlas över deras inre. Eller helt enkelt en inblick i Alex och Sigges galna värld. Oavsett vad väntar en hisnande resa genom skratt och sorg, nöd och lust, tid och rum.

Mikaela86

2022-01-20

Jag gillar ju verkligen Schulman sen innan med sina böcker. Har faktiskt inte lyssnat mycket på deras podd men diggar Sigge också. Flera roliga, intressanta och tankeväckande texter med högt som lågt, lästes ut i ett nafs.

Mariell Person

2019-09-13

Mycket intressant, helt klart läsvärd!

Hanna Sjöberg

2018-08-29

Underhållande, tänkvärt, igenkännande.

Filippa Strömberg

2017-11-23

Som podden, så kul och ger en lite att tänka på

Torbjörn Nilsson

2017-11-05

Snabba, välfunna ord över djupa avgrunder med inslag av humor. Mycket från podden. Läs och i korta bitar! Stillnar vackert mot slutet; beDÖvning o uppLEV - ANDE.

2017-10-31

Jag har läst tre böcker tidigare av Alex Schulman, Skynda att älska, Att vara med henne är som att springa uppför en sommaräng utan att bli det minsta trött, och Glöm mig. Och jag tyckte mycket om dom alla tre.

Jag har läst en bok tidigare av Sigge Eklund, In i labyrinten, och den tyckte jag väldigt mycket om.

Jag har sett föreställningen Älska mig med Alex Schulman, och föreställningen Meningen med livet med Alex Schulman och Sigge Eklund, och båda två var jättebra.

Jag har även läst många blogginlägg, krönikor och andra texter av dom båda två, och jag tycker att dom båda två skriver väldigt bra.

Jag har däremot faktiskt aldrig hört på deras podcast.

Sen så har jag läst deras gemensamma bok, TID – Livet är inte kronologiskt, och även den boken tyckte jag mycket om.

(Länkarna går till mina recensioner av böckerna).

RUM påminner lite om TID. Både böckerna är självbiografiska, dokumentära, utlämnande, djupa, och roliga.

Rekommenderar absolut den här boken.

Vackert, tänkvärt och underhållande!

John C

2017-10-23

Uppföljaren till Tid är här. Nu berör man dimensionen Rum med ett antal tänkvärda texter. Dessvärre känner jag nog igen lite för mycket som redan nämnts i podden den här gången för att vara lika överväldigad som jag var när jag läste Tid. Men för de som inte är lika ihärdig lyssnare som undertecknad så finns säkert en hel del att upptäcka. Lite trist med bokens utformning/layout, speciellt greppet med färgade sidor och större typsnitt i en löpande text.