Rum nummer 10

Edwardson, Åke

| 2005

En kvinna hittas död på ett hotellrum i Göteborg. Erik Winter kommer dit. Han inser snabbt att han har varit där förr, just i det rummet. Då gällde det också en kvinna. En försvunnen kvinna. Winter såg något då, för arton år sedan. Något han vet att han borde förstått, men missade. Något som också kan ha betydelse för det nya fallet. Har de två kvinnorna något mer gemensamt än rum nummer 10? Erik Winter har hunnit bli tvåbarnsfar. Familjen är nere i Marbella hos hans mamma, och snart ska Erik gå på pappaledighet. Bara mordet på Paula blir löst. Då inträffar ännu ett mord. Rum nummer 10 är den sjunde romanen om Erik Winter och hans kolleger vid Göteborgspolisen. En tight kriminalroman i bästa Edwardson-klass. Åke Edwardsons serie om Erik Winter har filmats för SVT och nått en miljonpublik, och hans internationella rykte är stadigt stigande. Han har också skrivit berättelsesamlingen...

2014-08-14

Typisk Åke Edwardsson deckare. Ganska "pladdrig" men lite småmysig utan att utmärka sig på något sätt. ÅE försök att vrida och vända på ord och försöka verka filosofisk gör sig inte. Han försöker vara en större författare än han är.

Ellinor Karlberg

2013-07-06

I början av boken förstod jag inte alls hur jag skulle kunna läsa hela boken. Det tog mig många sidor att tycka om de korthuggna meningarna. Men den växte och när jag läst ut den så vet jag att jag nu vill läsa mer av Åke edwardson.

Gunnel Lindström

2013-06-19

En traditionell, lättläst och lite tråkig deckare.

Kitty Cat

2012-10-13

Ganska seg förutom på ett fåtal ställen där jag får upp hoppet om spänning. Slutet gjorde mig besviken platt o inte minsta kreativt.

Rebecca Dahl

2012-08-02

Jag kommer aldrig längre än ett trettiotal sidor. Seg start gör att den inte känns spännande. Lägger åt sidan.

2011-01-05

Det var ett tag sen jag läste den här, så jag minns inga direkta detaljer. Jag minns dock att jag gillade den och tyckte att den var spännande.

Jonna Österlund

2009-12-04

Spännande från första sidan. Bra tempo.