Rum 213

Angerborn, Ingelin

| 2011

Vi träffas fortfarande ibland, Bea, Meja och jag. Men vi pratar aldrig om det. Det är en sorts tyst överenskommelse. Som om det kanske aldrig hände om vi inte pratar om det. Men innerst inne vet vi förstås ... Den här natten vaknade både Meja och jag av Beas skärande skrik. Hon satt i sin säng med kudden hårt tryckt mot ansiktet. Hon sa inte ett ljud. Snyftade inte ens. Men jag såg att hennes ben skakade under täcket. - Du drömde bara, viskade jag. Här är ingenting. Jag viskade för att inte väcka Meja, men hon var redan vaken. - Vad är det? frågade hon och lutade sig över sängkanten. - Inget, sa jag. Bea drömde en grej bara. Bea skakade på huvudet bakom kudden. - Det var ingen dröm, sa hon tyst. Jag såg henne, på riktigt. - Såg vem? undrade Meja. - Spöket, viskade Bea. Den vitklädda flickan. Kanske borde Elvira ha blivit misstänksam när hon fick plats på kollot trots att hon anmälde...

Rum 213 är en riktigt ruggig spökhistoria för unga läsare. Se till så att du läser i dagsljus eller med en lampa tänd.

Jonna

2017-09-17

Läste den till en kurs jag läser på universitetet. Var väl helt okej, säkert riktigt bra för ungdomar. Men lyckades inte skrämma mig.

Teresia Kjellgren

2016-08-29

Spöklig så håren reste sig på armarna. Läs den inte ensam hemma i höstrusket :-)

Linnéa💓 Moreau

2015-10-05

Jättebra, spännande bok som jag rekommenderar!

Magnus Ljungberg

2015-07-26

Detta är Magnus dotter Mimmi som kommenterar:
Jätte spännande bok med lite kärlek!

Emma Björklund

2015-07-12

En fin bok som går i Maria Gripes anda.

Elsa Berg

2014-09-08

En jättebra, lättläst och spännande bok som passar för alla.

Alva Kvick

2014-08-10

Väldigt bra och spännande bok!
Den va lite läskig och creepy och de gillar jag!
Passar perfekt för dom som gillar lite läskigare böcker

moa lorentzen

2013-02-10

denna är grymmmm

Matilda Pettersson

2013-01-31

En ganska spännande bok, men inte lika spännande som jag trodde, blev lite besviken faktiskt, men den var bra:)

Hannah Mattsson

2013-01-09

Favoriten!

2012-11-29

Denna bok var bra tycker jag & den är helt klart värd sin 4a =)

Anna-klara Akar

2012-09-06

Stämningsfull fantastik och skräck för mellanstadiet. Kollo där mystiska saker sker. Mycket populär bland låntagarna. Angerborn lyckas, fråga mig inte var den hårfina gränsen går, men hon lyckas.

Amanda Funkquist

2012-05-10

Jätte bra bok!!

Hanna NJ

2012-02-15

super bra bok och väldigt spänande

Stig Svåren

2012-01-29

Betyget är satt av Ida på 11 år med kommentaren: den BÄSTA bok jag någonsin läst.
Jag som läst några fler böcker kan väl inte stämma helt in i samma kommentar men jag förstår henne. Om jag läst denna som elva åring skulle jag troligen säga det sammma. En riktigt bra rysare för barn.

Hannah Mattsson

2011-12-29

Älskar denna bok värkligen! Den är nog min favorit!

Andreas Nordh

2011-12-25

Sorgfjäril kommer jag ihåg att jag pratade väldigt gott om på ett bokprat för fyror, men boken har helt försvunnit från mitt minne. Rum 213 var välskriven och småspännande, så jag skulle med lätthet kunna prata gott om den här boken också. En svag fyra får den av mig i betyg.

Janna Borg

2011-09-04