Angerborn, Ingelin

| 2011

Vi träffas fortfarande ibland, Bea, Meja och jag. Men vi pratar aldrig om det. Det är en sorts tyst överenskommelse. Som om det kanske aldrig hände om vi inte pratar om det. Men innerst inne vet vi förstås ... Den här natten vaknade både Meja och jag av Beas skärande skrik. Hon satt i sin säng med kudden hårt tryckt mot ansiktet. Hon sa inte ett ljud. Snyftade inte ens. Men jag såg att hennes ben skakade under täcket. - Du drömde bara, viskade jag. Här är ingenting. Jag viskade för att inte väcka Meja, men hon var redan vaken. - Vad är det? frågade hon och lutade sig över sängkanten. - Inget, sa jag. Bea drömde en grej bara. Bea skakade på huvudet bakom kudden. - Det var ingen dröm, sa hon tyst. Jag såg henne, på riktigt. - Såg vem? undrade Meja. - Spöket, viskade Bea. Den vitklädda flickan. Kanske borde Elvira ha blivit misstänksam när hon fick plats på kollot trots att...

Den handlade om en tjej som ingen kunde se. Så nästa dag dom andra tjejerna vaknade så var en ring borta. Den var bre för att den handlade om en tjej som tar saker från rum 213. Wilton

Klass 4 Sternö

2021-12-17

Lite otäck men ändå bra.

Den var väldigt bra och spännande :)

Det var väldigt bra och man fick in kärleks känslan av att några var ihop. Men väldigt bra skräck!

Klass_11A

Bra och spännande 😊

den är spenande

2021-12-15

Det hände mycket mystiska saker.

2021-12-15

Det hände mycket mystiska saker.

4, Vireda Skola

Inte som förväntat!

Boken var ryslig och man fick många misstankar.

Boken var spännande och lite läskig.

Nytorpsskolan 4

2021-11-30

jag tycte att den var bra och ganska spänande men jag skule vilja ha bilder i boken

Balltorpsskolan 4A

2021-11-26

Den var jätte bra bättre än förventat

Balltorpsskolan 4A

2021-11-23

Den var superbra väldigt spännande och lite småläskig

Per Olsskolan/fyror

2021-11-19

jätte bra. jag älskar skräck så det var super spännande för mig

RUM 213 är en väldigt bra bok och film! Jag rekommenderar den med 5/5 stjärnor! En riktigt lyckad bok!

Per Olsskolan/fyror

2021-11-16

Jätte bra!

Den här boken är en av mina favorit böcker, kanske en av dina böcker också. Den här är spännande och bra!!! 😄😊😨

Boken är en rysare så om du gillar spänning ska du läsa böckerna om Elvira,Bea och Meja.
Tjejerna åker på ett kollo och där händer mycket mystiska saker, först blir Elvira av med sin ring som hon har fått av mormor. Sedan försvinner Mejas kamera som hon lånat av brorsan och Beas fina lila glitter penna.
Men så en dag vaknar Elvira med lila fläckar på fingrarna som liknar Beas penna precis…
Jag ger boken 5/5 stjärnor

Det handlar om en tjej som åker till kolo och träffade två tjejer som hete Bea och Meja alla tre bor i samma rum 213 dom började upptäckta att sker försvinner. Jag tycker boken är tråkig i början, men i ungefär kapitel 28 börjar det hända saker. Jag rekommenderar boken för dom som läser mycket och som gillar läskiga böcker.

4A, Vidhögeskolan

2021-11-12

jag tycker att den var spänannde att lästa för den va läskig och lite rolig så 5/5 får denna bästa boken

4A, Vidhögeskolan

2021-11-12

Hedskolan 4

2021-11-11

Boken var inte så läskigt jag hade hoppats men boken var ganska bra iallafall. Om du är lättskrämd och gillar skrämmande böcker kan denna bok vara bra för dig! Jag gillar bilden på framsidan av boken

2021-11-10

Boken var spännande men inte läskig vilket jag tycker om och jag tror att det är den bästa boken jag har läst!

2021-11-10

jag har inte läst den men kollat på den den var jätte bra

det inte bar

bra men gillar filmen mer men det kan vara för att jag bara har sett filmen

Gruvrisets 11:or 4A

2021-11-09

så jävla bra!

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

bra

En jätte bra bok. den här boken skulle nog passa för er som gillar skräck och spännande böcker!

Rum 213

En jätte bra bok som är spännande! Den här boken skulle passa för er som gillar spänning och kusliga böcker

😜😀

2021-10-19

Den var spenande

den var bra, spänande och rolig

4C Kyrkskolan

2021-10-15

Det handlar om tre tjejer som heter Meja,Elvira och Bea. Dom var på ett kola och på deras rum spökade det. Men mer kan jag inte säga ^_^ prova läs nu ni kommer inte ångra er. /Kerstin 4C kyrkskolan

När och var utspelar sig handlingen: kolo

Vilken genre passar boken in i? (fantasy, äventyr, skräck, humor, deckare, vänskap, kärlek, sport, fakta): skräck

Beskriv!
Berätta vad boken handlar om. Fokusera på bokens problem (det som händer). Avslöja inte slutet: