Ruinerna

Smith, Scott

| 2008

Tre veckors festande och slappande i Cancn. Det r vad fyra amerikanska backpackers planerar att gra i Mexico. Men inget blir som de tnkt sig. Ruinerna r en klibbig, krypande djungelrysare som Stephen King kallat fr "rhundradets bsta skrckroman". Nr en nyfunnen vns bror pltsligt frsvinner ser de fyra vnnerna det som en mjlighet till ventyr och bestmmer sig fr att hjlpa till med skandet. Med kurs p en ruin frn mayatiden beger de sig ut i djungeln. Men det som r tnkt som en spnnande utflykt frvandlas snart till en mardrm ngot oknt och skrckinjagande lurar p deras vg. Ruinerna r lika mycket en psykologisk studie av samspelet mellan vanliga mnniskor nr de utstts fr extrem stress, som en skildring av ett oknt, krypande hot. Den klibbiga, nrmast outhrdliga djungelhettan r klaustrofobisk och bidrar till att stegra ngesten och undergngsknslan....

Sussie S

2016-03-21

Jag r osker p om jag kommer att lsa klart den fr jag tycker att den r s fruktansvrt r och grym.. och det kommer frn en som lst Stephen King i tidiga tonr.

Izabela Horn

2014-02-06

En riktigt bra rysare, Scott Smith har lyckats att skriva en spnnande och otck bok som beskriver samspelet mellan mnniskor som utstter fr extrem stress .

Jag gillade denna bok & det var en riktig hemsk skrckbok men den var vldigt cklig emellant det r vl det jag kan sga om den. Jag hoppas att ngon annan har lust att stta tnderna i den. Jag kan allt rekommendera den =)

Gunilla Jnsson

2012-07-12

Den hr boken verkande vldigt spnnande, men det levde den inte riktigt upp till. Vldigt oklar handling, det hade varit kul med lite mer bakgrundshistoria.

Musse Sharp

2011-07-26

trisst bok.

kristina johansson

2011-07-17

Spnnande bok frn frsta till sista kapitlet. Kan frst att Stephen King hyllar denna frfattare.

Caroline J

2010-12-30

kunde inte sluta lsa, fy sjutton! nu blir det att se filmen, skert inte lika bra. men verkligen en bra bok! s snyggt skriven!

Pelle Martinsson

2010-12-21

Bra underhllning som bjuder p en stundtals ganska jobbig och tt stmning. Hade dock blivit bttre om Smith hade lmnat vissa detaljer till lsarens fantasi, det blir liksom lite lkigt ibland.

A Bookaholic Swede

2010-11-08

Att ha sett filmen innan tar bort det mesta utav spnningen frn boken. Men den var underhllande att lsa.

Peder Bergsten

2010-02-09

Otck, otck, men nd konstigt fngslande