Rubinröd

Gier, Kerstin

| 2012

Romeo & Julia, Bella & Edward och nu; GWENDOLYN & GIDEON! Att vara förälskad kan vara både underbart och plågsamt - att träffa någon i en annan tid och bli kär är bara ? förbjudet, förförande och oemotståndligt farligt! Feel good-fantasy, med värme, humor och normala tonårsbekymmer. Den prisbelönta trilogin har översatts till snart 30 språk. I USA har den gjort stor succé och nu görs det biofilm av böckerna. Gwendolyn Shepherd lever med sin stora och speciella familj i London. I väntan på att hennes malliga kusin ska göra sin första tidsresa, fördriver Gwen tiden med att plugga och hänga med sin bästa kompis efter skolan. Ända tills den dag hon plötsligt befinner sig i det viktorianska London i slutet av 1800-talet! Gwendolyn finner sig snart indragen i hemliga planer och mystiska intriger som ett uråldrigt ordenssällskap under ledning av 1700-talsgreven av Saint Germain...

Elsa Berg

2014-09-08

Åååh, världens bästa bok!!!!
Man vill bara läsa den om och om igen, samtidigt som man vill läsa fortsättningen!:-)

Denna bok var bra tycker jag den var mycket spännande men inte värd en 5a som Bt tippat att den skulle få av mig =)

Agnes Lindholm

2014-05-06

Den var jättebra och rolig att läsa! Den var lagom tjock och spännande. Det hände saker hela tiden som fick mig att fortsätta läsa! ._.

Rebecka Angelin

2013-08-23

En bok helt i min smak. Dock stod det lite på baksidan om boken som jag inte riktigt höll med om men kanske i nr 2 att det blir så. Fick mig en del skratt och när man lever sig in i en berättelse på det sättet jag gör så blir det gapskratt tills tårarna rinner och de runt omkring en fattar inte vad man sysslar med.

Iris Eriksson

2013-07-28

Jag gillar den, men.. nej jag gillar den. Det är bara det att Gideon går mig på nerverna, och att Gwen inte gör något åt det irriterar mig också. hur kan hon inte slå till honom när han hånflinar och slänger ur sig spydiga kommentarer? Och sen! Spoilerarlert everyone! Först är han värsta irriterad och nedlåtande och sen så bara kysser han henne! Och jag vet att man kan bli kär i någon som man stör sig mycket på men läs tvåan så förstår ni kanske varför han stör mig så, på grund av hur han beter sig EFTER kyssen.

Charlotte B

2013-05-13

Lättläst och mysig bok...

Maja Korpvinge

2013-01-27

Vill läsa fortsättningen snarast!

Emeli Backström

2012-09-18