Rubinriddaren

Eddings, David

| 1997

Diamanttronen, Rubinriddaren och Safirrosen ingr i Sagan om Elenien, denna tredje och omttligt populra serie av David Eddings. Samtliga bcker i trilogin har legat p bestsellerlistorna svl i Sverige som utomlands. Safirrosen var till exempel under maj 1996 den nst mest slda boken i Sverige. I Elenien-trilogin har Eddings skapat en helt ny vrld, inspirerad av gamla riddarsagor och medeltida legender. Hjlte och huvudperson r riddar Spjuthk, krigare och strateg, och kungadmet Eleniens unga drottning Ehlanas frtrogne.

Anna Johansson

2012-08-20

Den nr inte nda fram, knns som en mellanbok, Diamanttronen var bttre & hoppas ven Safirrosen r bttre n denna. En stark trea.

Thomas Sievert

2012-07-01

Eddings. Han blir inte bttre.

Iris Eriksson

2011-06-24

den r var ocks bra, lste ut den lika fort som frsta. ven om jag inte alltid kunde lsa eftersom min bror lste den samtidigt, egenrligen hans bcker xD I den hr boken kommer det upp fler personer som man mste komma ihg, men det r bara att vnja sig

Anna Eriksson

2010-07-01

ALLA David Eddings bcker r underbara, roliga och fantastiska. Lttlsta och helt opretantisa drtill. Nej, jag tror inte det r ngon framstende litteratur men den r oerhrt underhllande fr stunden.