Råttsvansarna

Hansson, Anna

Vet du vad mössens motorcyklar kallas? OSTBÅGAR! Från gänget bakom Fasliga fakta kommer nu en ny serie: Intresseklubben! Många människor är jätterädda för råttor och möss, men visste du att exempelvis råttorna är riktiga atleter? De kan hoppa högt och långt men även klättra upp i smala rör. De kan till och med hålla andan och simma länge under vatten. Det och många fler intressanta fakta om råttor och möss berättas i den andra delen av serien Intresseklubben. Kort, lättläst text och pratbubblor skrivna med versaler. Många roliga och kluriga bilder av Maria Andersson Keusseyan.

2018-02-12

Intresseklubben Fakta är en ny serie lättlästa böcker för dig som precis börjat läsa själv. I denna bok är det massa fakta om råttor.
🐴
Råttsvansarna är en underbar bok fullspäckad med fakta om råttor. Den är intressant, underhållande och väldigt rolig. Både bilder och text har en underfundig härlig humor. Både sonen och jag föll för denna bok. Riktas till ålder 6-9 år och den passar sonen alldeles utmärkt åldersmässigt, han klarade av att läsa en hel del i boken. Den är en riktig liten pärla om råttor !

@barnbokstips

2018-01-30

Vi har läst Råttsvansarna av Anna Hansson och Maria Anderson Keusseyan. Ingår i serien Intresseklubben Fakta utgiven av Rabén&Sjögren.
Vi gillar verkligen denna bok och även deras förra Myrstackarna, i samma serie. Anna Hansson blandar fakta med humor, så det blir ett roligt sätt att lära sig mer om råttor. Illustrationerna gillar vi skarpt och Maria Andersson Keusseyan är en av våra favoritillustratörer! En bok väl värd att läsa! Varnar dock de som tycker råttor är äckliga, det krävs bara ett hål stort som en kapsyl så är råttorna inne i huset...