Rowing without oars

Lindquist, Ulla-Carin

| 2005

An extraordinary memoir about living and dying, as inspiring as it is heartbreaking.

Anita Karlsson

2021-08-16

En stark bok.

villa-freja.se

2019-09-01

En så vacker och välformulerad berättelse om livet och det oundvikliga slutet. Flera gånger blir jag rörd till tårar även om det är andra gången jag läser boken och därför är väl bekant med alla nyanser och vändpunkter. Slutet är oundviklig, på så många sätt. Både skrämmande och sorgset, men samtidigt vackert och kärleksfullt. En stark bok jag rekommenderar varmt.

Sarah

2019-02-01

Fin bok. Så sorgligt att hon är borta.. läsvärd

Bokslukerskan 93

2019-01-18

Sorg och glädje som kastas om. Men den berörde mig verkligen!

Maria Olofsson

2018-09-17

Denna bok läste jag ut på ett kick! Väldigt stark. Man känner både sorg och glädje genom boken. Mycket fint skriven om insikten att tiden är räknad och det bara går utför, men även om en stark livslust och kamp. Grym sjukdom! Hemskt att vara glasklar i huvudet men förtvina i varje muskel samt gradvis tappa talförmågan...

Sofia Lind

2016-12-25

Lättläst gripande

Monica Carlsson

2016-10-25

Gripande, lättläst och tragisk!

Kickie Boman

2014-07-26

Mycket stark och gripande.

Denna bok var bra och mycket sorlig tycker jag. Denna bok rekommenderar jag till er andra allt jag kan säga är Läs Läs Läs

Louise Olsson

2013-06-24

Väldigt gripande bok! Lättläst!

Emilie Svärd

2012-09-23

En väldigt gripande bok om Ulla-carins kamp mot ALS. Jag har sett dokumentären flera gånger och även läst boken ett flertal gånger och blir lika berörd som första gången! Rekommenderar starkt!

Viveca Sten

2012-05-21

Jag grät floder när jag läste den här boken och kunde nästan inte sluta krama mina barn efter det.

Å

Åsa Härnström

2012-01-10

Gripande skildring av en stark och imponerande kvinnas liv och död

Helena Karlsson

2011-12-22

Det går inte att sätta betyg på en sådan här livsviktig bok!
Ulla-Carin kämpar mot döden som långsamt tar henne i ditt grepp genom sjukdomen ALS. Karriär, barn, make, vänner, värdighet och allt annat som kallas "livet" får hon konfronteras med eftersom hon snart skall dö. Lättläst, men man lämnas garanterat inte oberörd.

Mim-Ariel Almquist

2011-01-15

En sorglig historia som låter läsaren följa med i det innersta rummet; familjen.

Monica Westelius

2011-01-14

Berördes mycket av denna bok. tyckte hon var ett så bra nyhetsankare. Ulla-Carin berättar hur det är att bli fånge i sin egen kropp alltefter som ALS sjukdomen tar besittning över henne.

Ewa Lindberg

2010-12-08

En av de bästa böcker jag läst väldigt gripande läste den 2 gånger på raken

2010-07-28

Mycket bra. Hörde den färdigt på en dag. Vilken sorglig historia. Bra uppläsare!

Cissi Rosenqvist

2010-07-19

Gripande historia!

Helena Niininen

2010-06-06

En bok om en sjukdom med dödlig utgång. Jag grät väldigt mycket när jag läste denna bok.

En intressant men mycket sorglig bok!

Å

Åsa Fredriksson

2009-11-04

Gripande bok, sträckläsning

Mina Böcker

2009-08-20

Sträcklästes på flyget till Barcelona, med tårarna bokstavligen forsande!

ulla karlsson

2009-07-27

Gripande bok.Att läsa om dessa förödande sjukdomar göe ont,men samtidigt så lärolik att förstå hur nyckfullt livet är.Har en vän som dog nyss i parkinsson sjukdom.Och den sjukdomen är också så hemsk.

Anneli Johansson

2009-07-23

Gripande verklighetsskildring

Karin Pantzar

2009-07-15

Underbar! Läs den!

Ann-Sofie Jakobsson

2009-07-13

Denna bok rekomenderar jag verkligen. Du läser ut den på nån dag, och den lämnar inte dig oberörd!

Johanna Falkered

2009-07-01

En viktig snyftare. Ja viktig.