Rovfglarnas tid

Nemert, Elisabet

| 2005

I den lilla staden Rosedale i sdra England lever prstdottern Angelica Blake. Hon lngtar bort frn den instngda tryggheten i prstgrden och drmmer om ett liv i adelns salonger. Nr hon blir erbjuden anstllning som sllskapsdam t sin barndomsvn, grevdottern Diana Wellington, ser hon det som en sknk frn ovan. Diana ska gifta sig med den franske dlingen Jacques de Polignac och flytta till Frankrike. Angelica knner en gonblicklig motvilja mot Jacques men frtrnger knslan eftersom ingenting fr st i vgen fr hennes nya liv.  Fyllda av frvntningar reser de bda kvinnorna till revolutionens Frankrike. Men den verklighet de dr mter har fga att gra med deras skira drmmar. Vld, misshandel och makthunger blir deras vardag. Angelica inleder ett frhllande med Jacques far Claude, men nr passionen svalnat inser hon sitt misstag och tvingas omvrdera allt som hon...

Valentina

2018-08-23

Helt enkelt bara helt underbar!

Sara Eriksson

2017-02-05

Strcklste. Spnnande tid i historien och en vldigt charmig feelgood bok som nd belyser en vldsam epok. Underbar!

Denna bok var bara s super bra redan frn frsta sidan och den hll nda till sista sidan. Denna bok kan jag allt rekommendera till er andra =)

Monica Brandts

2012-11-11

Frutseende men mycket bra bok. Rekommenderas varmt.

Vansinnigt bra! Bsta p lnge! Spnnande frn frsta till sista sida och ej frutsgbar.

Marina Larsson

2010-12-04

Lika fantastisk somde andra bckerna.

Anna Hallqvist

2009-10-13

Angelica r en kvinna lngt fr sin tid vill jag lova. :)
Hon r stark och modig (eller tvingas bli i varje fall under bokens gng). En ung kvinna som lngtar bort frn fadern (kyrkoherde) och den lilla engelska by hon bor i.
En historisk bok med spnnande hndelser och en stor portion medmnsklighet
En relativt stark bok full av knslor.
Lttlst.