Rovdjur

Skräcken hade naglat fast honom vid madrassen. vad det än var som långsamt rörde sig därute skulle det hasa sig in, över tröskeln, fram till sängen, och sedan ? och sedan? När vi är några meter från ingången hör jag ljudet. Susandet. Väsandet. Det kommer från hennes avhuggna hals. Hon andas. Över hans tinning, strax intill hans vänstra öga, löpte fyra långa klösmärken. Sårkanterna var svullna och buktade utåt. Om han inte visste bättre skulle Gustav säga att någonting hade klöst sönder huden inifrån. Varelsen som hade kommit ur spegeln var stor. Fyra meter lång, uppskattade han. Tjock. Vita och grå testar av oljigt tagel växte i klungor på huvudet och nerför ryggraden i en stinkande, flottig sträng. Den sista metern av varelsen var inne i badrummet, och piskade fram och tillbaka. Den viftar på svansen, tänkte Martin, och sedan kräktes han på badrumsmattan. CAROLINE L JENSEN har under...

Huvudkaraktären Frank Kelly var även han en förlorad själ.
Alla hans grymma dåd kan ej sopas under mattan, och ej heller ge en förklaring på varför han utför sina vidriga dåd.

Vi ska nog inte ens prata om hans vidriga mamma och hennes avskyvärda beteende mot sin lille son.
Hon gjorde ju inte hans liv bättre men tyvärr så stärker det ju inte Franks val i livet.

Aj jävlar vilken bladvändare! Den har inte en lugn stund i sig! Redan från första sidan så är man fast i den ena fängslande situationen efter den andra.
Jag älskar skräck och denna gripande bladvändare är inget undantag.
Av mig så får den
5/5st💜

Anna Jensen

2015-05-12

Helt klart värd en femma trots att slutet var liiiite... Hmm... Överdrivet?

Marc Moore

2014-12-08

Hon är duktig på att på några få sidor måla upp en trovärdig karaktär. Det känns som noveller är hennes format även om man hade velat få lära känna några av personerna i ett längre sammanhang.
Novellerna har samtliga en bra men kanske något klassisk tvist, hur som helst är det mysig kvällsläsning.
Hade fått en 4 om det inte hade varit för en fantasynovell som jag inte alls gillade och som dessutom var den längsta.

2014-11-19

Betyg: 4,5 av 5.

Den här boken är en novellsamling med tidigare utgivna skräcknoveller. Boken innehåller nio noveller, som alla håller mycket hög kvalitet.

Jag brukar inte ens gilla noveller speciellt mycket, utan är mer för tjocka romaner. Men den här boken var över min förväntan.

Boken får 4,5 i betyg av mig, som helhet. Och så här får varje novell för sig i betyg.

?Rovdjur? ? 5

?Söker sig hem? ? 4,5

?Bortom Brahms? ? 4,5

?? och Kyrka tystnade? ? 3,5

?Sju års olycka? ? 4,5

Jag har läst två böcker tidigare av Caroline L Jensen. ?Demonologi för nybörjare? läste jag för bara ett par veckor sedan, och den fick 4 i betyg från mig.

?Vargsläkte? läste jag för ett par år sedan, och den fick 4,5 i betyg av mig.

Jag tycker mycket om Caroline L Jensens sätt att skriva, och jag rekommenderar varmt den här novellsamlingen till alla, som liksom jag, älskar skräck. Och jag ser fram emot kommande böcker från författaren.