Rosie - den perfekta ponnyn

FUNNELL, PIPPA

"Jag tyckte verkligen om känslan i den här boken och TIlly verkar ha förståelse för hästar utöver det vanliga. Rekommenderas varmt." RämmergårdenDet börjar bli höst och Tilly ser fram emot långa dagar i stallet tillsammans med vännerna Mia och Cally och de andra på Mångläntans hästgård. Men inget varar för alltid, och snart kommer Cally med ett oväntat besked som hotar att förändra allt för det lilla stallgänget ...Den tredje delen i serien Tillys hästliv - feelgood-böcker för hästälskare, rikt illustrerade av Jennifer Miles.

Rosie den perfekta ponnyn handlar om att Calle beter sig konstigt så småningom får vännerna reda på att hennes föräldrar ska flytta till ett annat land och hon ska börja på kronhaga herrgård. Det betyder att hon inte kan sköta om Rosie med Mia längre. Cally får också en ny ponny som heter kola. Mia och Tilly får följa med på Callas rundtur på kronhaga herrgård och Tilly hjälper också en kille som går där med hans ponny som inte vill hoppa. Samtidigt börjar silverskugga träna. Tillslut bestmer hennes föräldrar att hon får della Rosie med Mia.

häst boken Rosie är en bra bok för häst älskare.hon ägs av mia och cally. och boken är skriven av pippa Funnell. en bok som passar bra för hästälskare och barn som är ca 9-12 år. jag ger boken 5/5 poäng. men i boken händer det som inte fick hända...

Nina Hansson

2019-07-08

"Rosie den perfekta ponnyn" är den tredje boken om Tillys hästliv. De andra två har jag inte läst. Böckerna om Tillys hästliv är skriven av Pippa Funnell. De fina illustrationerna i boken är gjorda av Jennifer Miles och utgiven av Argasso förlag. Den är översatt av Maria Fröberg. Jag tyckte om den här fina hästboken om vänskap och kärlek till hästar. Det är jätte bra att det finns en ordlista och en anatomisk bild av en häst bak i boken, så att man kan förstå t ex hur en rödskimmel ser ut. Det finns många och annorlunda ord inom hästvärlden. Jag tyckte verkligen om känslan i den här boken och Tilly verkar ha förståelse för hästar ut över det vanliga. Rekommenderas varmt. Dessutom tycker jag att omslagsbilden på den här boken är så fint.
Resten av recensionen finns på https://rammengarden.blogspot.com