Rosens namn

Eco, Umberto

| 1985

Medeltidsdeckare! Munken William besker ett benediktinkloster i Italien nr en munk hittas mrdad. William och hans elev Adso fr i uppdrag att lsa mordgtan.

Zack Simone

2017-07-13

Trist om tomtar och troll. Milsvida bttre som film.

2016-03-17

Har frskt, men detta klarar jag inte. Fr svrlst med lnga meningsvindlingar med filosofiska utlggningar. Kanske blir det lttare lngre fram i boken men jag orkade inte.

Lotta Karlsson

2014-10-29

Vldigt mnga namn och kyrkohistoria. satsade p filmen istllet

Maritha .

2014-02-23

Att lsa denna bok r en helt fantastisk upplevelse, men det krvs att man orkar med sprket. Fr den r tunglst ibland. Belningen fr att man orkar ta sig igenom sdana avsnitt r minnet av en superbt upplagd historia och karaktrer man grna skulle vilja umgs mer med.

O

Olga Lund

2013-03-31

En av mina favoriter.

Emeli Backstrm

2012-04-03

S trist. Sprket var nnu tristare n handlingen, frstr inte hur denna kan anses som klassiker.

Izabela Kosznik

2012-02-28

Rosens namn r ingen lttlst bok, jag hade frst lite svrt att komma in i den men nr jag vl hade gjort den s var boken svr att lgga ifrn sig.

"Medeltidsdeckade" r vl bara halva sanningen. Den r vldigt historisk och filosofisk och man fr mycket information som inte rr mordgtan, vilket gr den ganska tung att lsa.

Josefine Ejebjrk

2011-08-20

En intressant berttelse, men jag tycker att filmen r bttre fr en gng skull.

Maria Mnsson

2010-11-07

En klassiker. Sprket r overtrffat. Den enda bok jag lst fler gnger n LotR

Marc Moore

2010-11-03

Ser hellre filmen, de r en bra story men jag fr inget flyt i lsningen, lite tung.

Maria B Hansson

2010-04-06

En klassiker.

md frelin

2009-12-13

Spnnande kriminaldeckare lagd i en underbar milj. lskade den d, lskar den nu.

Malin Tillmar

2009-10-20

Lste den med stor behllning p italienska. Sg drefter filmen och blev djupt besviken.

Tor von Geijer

2009-09-16

Underhllning.

Lydia Mattsson

2009-08-10

ha, ha jag har ocks lst den tv gnger. Frsta gngen gav jag upp andra gngen tvingade jag mej igenom den. Skulle nog behvt lite idhistoria

Anna Dybeck

2009-06-12

Den hr boken har jag lst 2 ggr - frsta gngen tyckte jag den var bra, andra gngen fantastiskt intressant. Vad jag gjorde dremellan var att lsa 20 p idhistoria...