Rosemarys Baby

Levin, Ira

| 1980

Matilda Persson

2020-10-25

Jag har inte sett filmen Rosemarys baby och visste egentligen ingenting om vad boken handlade om när jag började läsa, men när jag väl började var jag fast. Boken är skriven på ett sätt som fick mig att verkligen leva mig in i Rosemarys värld och jag har aldrig varit med om en bok som väckt så mycket känslor hos mig. Jag kan bara tänka mig hur nytänkande och läskig den var när den kom ut och jag förstår verkligen varför den har blivit en klassiker.

mia --

2015-06-21

Riktigt bra

Denna bok var helt okej

Janna Vestberg

2012-11-05

Jag velar mellan en trea eller en fyra, men det blir nog en fyra iallafall! Som redan sagt så är historien lite fånig och jag tycker att både karaktärerna och handligen hade fått vara lite djupare, men det är en rätt kort bok och den levde upp till (och över) mina förväntningar trots allt!

Liza Bolin

2012-08-13

åh, jag vet inte om jag ska ge den tre eller fyra! handlingen är egentligen fånig, men att han lyckas kombinera skräck och konspiration på ett såpass... well, trovärdigt är ju fel ord, men välkonstruerat sätt. frågorna hopar sig i romanens början och får sakta besvaras genom läsningen. länge var jag övertygad om att det var rosemary som var galen. den har inte åldrats särskilt bra, könsrollerna är lite unkna och rosemary verkar vara ett riktigt våp, men jag tycker att spänningen håller igång romanen från början till slut.

Bengt Månsson

2010-03-26

Satans återfödelse, kanske väl som känd som film.

Christer Strandberg

2009-07-22