Rosario is dead

Axelsson, Majgull

| 2000

Signe

2023-06-16

Sorglig och mycket gripande.

Signe

2023-06-16

Sorglig och mycket gripande.

Jennie Faxe

2021-11-15

En otroligt sorglig och lärorik bok. Man får pausa emellanåt för man blir så arg och ledsen.

Anna Lindberg

2021-09-07

Välskriven, men så svår att ta sig igenom på grund av grymheten mot barn. Det blev för svårt att läsa ibland och jag var tvungen att lägga ifrån mig boken några dagar då och då. Och det värsta av allt är ju att det inte är fiktion. Men så starkt av författaren att ta tag i dessa viktiga frågor.

Anna Lindberg

2021-09-07

Mrs SHE

2016-08-25

Så grym. Så orättvis. Så sorglig. Så otroligt välskriven och en av de starkaste böcker jag läst.

Karin Granander

2016-08-09

Verkligheten är vidrig. Majgull skriver så bra om barnens sätt att försöka förhålla sig till och överleva i detta helvete de lever i. Och vad fattigdom innebär. En hemsk men viktig bok. Boken kan inte lämna nån människa oberörd. Jag kommer bära med mig dessa barn i mitt minne för alltid.

2015-04-09

En dokumentär som man skulle önska inte vore verklighet, men tyvärr är den aktuell än idag.
Svårt att förstå hur vissa människor är funtade, att så hänsynslöst förmå sig till att utnyttja barn.

Sara Frimodig

2014-08-24

Otroligt viktig bok om barnprostitution, som tar upp problematik och belyser viktiga ämnen. Samtidigt var boken oerhört jobbig att läsa. Väldigt välskriven och fortfarande aktuell, 25 år efter att den skrevs.

Maritha .

2013-10-29

Så bra. Så obehaglig. Så fruktansvärd. Vill inte tänkta på att det faktiskt finns människor som behandlar barn på ett så otroligt grymt sätt och dessutom njuter av det.

Gorazde Slimovic

2012-10-30

Vad ger man för betyg till en bok som denna? Rosario är i alla fall värda alla på himlen, stackars flicka.

Sara Bentfors

2012-05-10

Sällan har en berättelse påverkat mig så starkt som denna. Tårar, illamående och ilska.

malin norbäck

2011-11-23

hemsk, otäck och omskakande. En bok var och en borde läsa.

Imelda Askfors

2011-01-06

En bok jag aldrig kommer att glömma... en gripande dokumentärroman om barnprostitutionen i Filipinerna, läs den!!

Stephanie Persson

2009-12-10

Jag läste den första gången på gymnasiet, en dag tog det. Hemskheterna tar tag i en och vägrar släppa taget.När boken är slut känner man sig helt matt. Äklad. Förundrad.Förbannad.

Annelie S

2009-10-18

Läs denna gripande bok och bli arg!!!!!

Lovisa Högberg

2009-08-09

Fy fy fy så vidrig. Och så brukar man säga nyttig. Den kändes inte nyttig för mig, jag ville grina och kräkas, men den är nyttig för samhället, det här får inte hända, får inte pågå!

Hanna Torneus

2009-08-01

Jättehemsk, men väldigt bra att läsa för att kunna förstå vad som verkligen händer i världen...

Johanna Falkered

2009-07-01

Den mest hemska bok jag läst. Gråten i halsen är ständigt närvarande och det är inget för den som blundar under nyheterna. Majgull är så skicklig och berättelserna baserade på händelser som aldrig borde ske. Men som tyvärr är vardagsmat för fattiga barn i Sydamerika och Asien. En bok alla borde läsa. Speciellt män.

Pia Kask

2009-06-25

Fruktansvärd. En bok man önskar att man hoppat över och är tacksam att man läste. Och önskar att många många fler läste.