Rollspel

Baldacci, David

| 2004

En mrdare gckar polisen p landsbygden i Virginia. En ung kvinna, stripteasedanss visar det sig, hittas dd och svrt sargad. P brottsplatsen har grningsmannen lmnat mrkliga spr som tyder p att han ikltt sig rollen av en seriemrdare som hrjade i Kalifornien under 1960-talet. Nsta offer r ett par ungdomar. Samma mrkliga signaler frn grningsmannen. Robert Lee Battle r en av Virginias rikaste och mest ansedda mn. Men det finns sprickor i den vlputsade fasaden. Battle r en osympatisk familje-tyrann och det utt sett lyckliga ktenskapet med den paranta hustrun r en kuliss. Familjen ruvar p mrka minnen av en son som dog i unga r under omstndigheter som tystats ned. Deckarparet Michelle Maxwell och Sean King engageras av polisen i jakten p mrdaren som fortstter spela sitt morbida rollspel. Nr ett av mordoffren visar sig vara en ung man som misstnks fr...

2018-12-09

Det jag tyckte mest om med boken var att f flja varje pusselbit fr att lista ut motiv och mrdare. Den stora bristen med boken r de trista stereotyperna och att sprket och handlingen ofta lutar t det fniga och uppenbart tillrttalagda hllet.

Kim M. Kimselius

2018-01-25

Frra helgen tipsade jag dig om frsta boken om deckarparet Michelle Maxwell och Sean King, Den gemensamma nmnaren. I Rollspel terkommer de i ett drama som utspelar sig p landsbygden i Virginia. Jag tyckte mycket om frra boken och ven efterfljaren. Det r spnnande handling och svrt att lista ut vem mrdaren r. Bra kemi mellan Michelle och Sean. En bra deckare helt enkelt. Ls den!

2017-04-05

Hyfsad frstrelselsning. Men hr strsslar Baldacci s mycket med morden att det till slut blir nstan ljligt och hopplst att hlla reda p alla. Det frtar spnningen.

2011-06-25

Vill inte fortstta lsa om denne hemske seriemrdare. Inget nje alls.

Tina Svensson

2010-03-24

Rollspel r blodigare n vad jag r van vid vad gller Baldaccis bcker. Det r mnga namn och olika historier att hlla reda p, vilket gr att den knns rrig i brjan innan man har kommit in i boken. Jag tycker ven att slutet var en besvikelse, s jag kan bara ge den en trea i betyg.
Fr fler recensioner av bcker som jag lser, se min blogg: