Rolf på disko

Fleischer, Rune

Rolf är ute och dansar. Han är duktig på att dansa, och har jätteroligt. Men hans stora näsa är i vägen. Den slår i allt och alla, så det gör ont. Han måste göra något, men vad? Jo, han letar i sin väska, såklart! Många killar som kämpat med sin läsning har funnit läsglädje i de korta berättelserna om Rolf. Han är en rolig filur med de bästa av avsikter. Men ibland blir det bara så fel. Böckerna om Rolf vänder sig till barn i årskurs F-2. De passar också för lite äldre elever med stora lässvårigheter, och för nyanlända i Sverige.

2021-12-17

Bra för att han gick på disko.

2021-12-17

Den var rolig och skojig.

Boken var inte rolig.

2021-12-17

Mitt omdöme är nog bra, om man gillar dans!

Boken va spinandi och roligt 🤩

Boken är hyfsad men det hade varit bra om den boken var längre. Boken handlar om en gubbe som heter Rolf. Han hittar en bar. Har jätteroligt men hans näsa är i vägen.

Rolf är ute och dansar. Han har jätteroligt. Men hans stora näsa är i vägen? Jo, han letar i sin väska såklart!

Philip 8 år:
Jag har läst Rolf på disco. Rolf är lite knasig men gullig.
I Rolf på disco går Rolf på disco. Han har klätt sig fint. Han bjuder upp en kvinna. Rolfs näsa är så stor så han dansar in i alla. Han sätter en drönare på näsan som håller upp näsan medan han dansar. Han är knasig Rolf.

Jag tycker om bilderna.

AC (mamma):
Rolf verkar vara favoriter för Philip och han sitter och skrattar när han läser om knasiga Rolf.
Lättläst med humor.