Rolf och hunden

Fleischer, Rune

| 2011

Många killar som kämpat med sin läsning har funnit läsglädje i de korta berättelserna om Rolf. Han är den lille dråplige mannen som hela tiden gör bort sig. Och tar motgångarna med ett leende. Några har liknat honom vid Mr Bean.Rolf är något av en svensk Bellman, eller kanske en Hodja. Alltså en rolig filur med de bästa avsikter. Men ibland blir det så fel.Böckerna om Rolf vänder sig till barn i årskurs F-3 som just knäckt läskoden. De passar också för lite äldre elever med stora lässvårigheter och för nyanlända till Sverige.

det var bra och roligt =)

det var bra och roligt

Jag tycker att boken var bra för att den är väldigt rolig och så tycker jag att Rolf låter skön i sin personlighet.

Philip 7 år:
Nu har jag läst Rolf och hunden. Det är den roligaste boken jag läst av Rolf böckerna. Rolf ska passa en hund och gå ut med den. Det är hunden som är ute och går med Rolf. Rolf sågar av benen på en bänk och den blir en släde. Rolf åker släde efter hunden. Det ser jätteroligt ut. Jag tycker att det är bra text och fina bilder.

AC (mamma):
Rolf-böckerna är Philips favoriter just nu. Det är enkla, humoristiska bilder med glada färger och det är inte många meningar per sida. Just denna bok är den han tyckt varit roligast och han skrattade högt åt den.