Rolf letar guld

Fleischer, Rune

| 2011

Rolf är ute i regnet. Då ser han regnbågen. Det kanske finns guld där den slutar. Rolf får bråttom. Nu ska han leta guld!

Boken va spinandi och roligt 🤩

roligt

Rolf är på väg hem. Han måste skynda sig. Det är väldigt mörka moln i himmeln. Rolf tror att det blir regn. - Oj nu börjar det regna. Rolf får en droppe på sin näsa. Rolf vill inte bli våt han börjar rusa hem. På vägen hem Rolf ser ett hus han tycker ser fint ut. Rolf bestämmer sig för att ställa sig under taket. När han är på väg så kommer solen fram. Rolf ser fina blommor på tomten han vill ha dom. Rolf har en spade i sin väska han börjar gräva i jorden. Rolf tror att han ska hitta guld. Då kommer en sur tant som bor där. Hon är arg men Rolf säger att han letar efter guld men inte hittar det här. Plötsligt kommer e regnbåge fram Rolf tänker att han ska leta i slutet av regnbågen.

Å

År 4 Ekhagsskolan

2021-10-21

Rolf letar guld.
Rune Fleischer.
Rolf är en knäpp gammal gubbe med en stor näsa.

Det är nutid.

Genren är humor enligt mig.

Rolf gräver upp blommor i någons trädgård för att han tror att det finns guld där.
Rolf letar på den andra änden av regnbågen.

jag tycker boken var bra.

Jag tukte åm boken den va bra får att Rålf är på väg hem får de rengnar.

Å

År 4 Ekhagsskolan

2021-10-15

huvudpersonen:Det är en man som heter Rolf. Han har en stor näsa, och stora öron och stora fötter.

När och var utspelar sig handlingen: det är på en tomt

Vilken genre passar boken in i? (fantasy, äventyr, skräck, humor, deckare, vänskap, kärlek, sport, fakta:det är humor bok.
Beskriv!
Berätta vad boken handlar om. Fokusera på bokens problem (det som händer). Avslöja inte slutet:dom gräver en grop som dom hitta noga i gropen. Det handlar om en regnbåge som lyser. Rolf har hör att i en ut av fin det än skatt.

Bra och lätt att läsa!!!😝

Bra och lätt att läsa!!!😝