Rolf cyklar

Fleischer, Rune

| 2009

En clown gör konster på en enhjulig cykel. Han frågar om någon vill prova cykeln, och det vill ju Rolf såklart!"Nu ska jag visa er", säger han. De andra skrattar. Men Rolf ler i smyg. Han har en idé.Många killar som kämpat med sin läsning har funnit läsglädje i de korta berättelserna om Rolf. Han är den lille dråplige mannen som hela tiden gör bort sig. Och tar motgångarna med ett leende. Några har liknat honom vid Mr Bean.Rolf är något av en svensk Bellman, eller kanske en Hodja. Alltså en rolig filur med de bästa avsikter. Men ibland blir det så fel.Böckerna om Rolf vänder sig till barn i årskurs F-3 som just knäckt läskoden. De passar också för lite äldre elever med stora lässvårigheter och för nyanlända till Sverige.

Boken va spinandi och roligt 🤩

Det är bra bok

4A, Vidhögeskolan

2021-10-21

den var bra

4A, Vidhögeskolan

2021-10-21

den var rolig

Jag tycker att boken var roligt och spännande för att det har hänt va att Rolf va i gatan sedan Rolf har set en clownen han hade cykeln den roliga saket va när Rolf tog cykeln och fixar den

Adam10år. Jag har läst Rolf cyklar den va bra och jätte rolig. Alla Rolf boker är knasiga och roliga men gullig och jag rekommenderar den här boken Rolf cyklar.

Roligt

Philip 8 år:
Jag har läst Rolf cyklar. Det är en rolig bok och det finns många Rolfböcker. Rolf är lite knasig men gullig.

I Rolf cyklar träffar han en clown som kan cykla på en enhjuling. Rolf tycker det ser roligt ut och vill prova. Han säger att cykeln är trasig och så fixar han den så att det blir en vanlig cykel nästan. Det tycker inte clownen är roligt.

Bilderna är fina.

AC (mamma)
Rolfböckerna är favoriter hos Philip.
Lättlästa böcker med tydliga bilder och humor.