ROGER MOORE

Moore, Roger

| 2008

The quintessential suave hero, Roger Moore has had an extraordinary career that has spanned seven decades, from early television to the golden age of Hollywood and on to international superstardom. This autobiography presents his recollections of playing some of the world's most famous roles alongside a host of legendary stars.

Jag lånade boken för, ja hör och häpna, nästan ett år sedan av en bokvän. Men det är heller ingen direkt sträckläsningsbok. Vi får följa Roger Moore i hans karriär som skådespelare, han jobbade t.om som stickmodell för att tjäna sitt levebröd. Och inte var det så fett med pengar till en början, levde på bönor och bröd. Vilket hade vissa effekter på hans mage.
Han skriver mycket om de olika projekt, om de olika filmerna, och det är oerhört mycket namn på regissörer, skådespelare och producenter. I början känner jag inte igen något, det är först när han berättar om Tv-serien Helgonet det blir lite bekant för mig.
Efter det berättar han om Snobbar som jobbar och skådespelarkollegan Tony Curtis. Men det är först när han kommer till Bond-filmerna jag tycker det är intressant. Han berättar om inspelningsplatserna och problem de haft, men också om de han spelat emot.
Emellanåt sticker han in lite om privat livet, men merparten av boken handlar om hans jobb och slutet handlar om hans engagemang i Unicef.
Är man ingen Bond fantast eller filmtokig, då är det här nog inte boken för dig.