Rodrick regerar

Kinney, Jeff

| 2009

Det trasslar till sig för Greg Heffley - antihjälten från "Gregs bravader". Följ honom på hans knasiga väg i nya dagboken!Vad du än gör, fråga inte Greg vad han gjorde på sommarlovet! Han vill inte tala om det, särskilt inte om det där extra pinsamma som inträffade. Tyvärr finns det en som redan vet - storebror Rodrick. Och han är inte sen att utnyttja det. Det gäller för Greg att se till så brorsan håller tätt, och framför allt inte kommer över dagboken. Då ska nog tillvaron ordna sig för Greg, eller åtminstone bli uthärdlig. Men hemligheter sipprar gärna ut, särskilt om en dagbok är inblandad ...Den andra boken om Greg har samma träffsäkra humor som ettan, och den självcentrerade hjälten är fortfarande full av fel och brister - just det som gör honom så kul och mänsklig.

Gabriel Andersson

2019-10-15

Älskar alla böcker som jag har läst. Vissa böcker kan vara lite tjockare/bredare men texten är rätt stor och lättläst. Den har så gott som allt en vanlig dagbok inte har med andra ord, istället för att gå djupt in på känslor och kärleks förhållande så är känslorna som beskrivs rätt simpla men man förstår ändå hur karaktären känner sig. Om man lär sig att läsa är dessa böcker väldigt bra, då den är skriven på ett lätt sätt, men om man är äldre så passar den också bra. Jag tycker inte åldern har så stor betydelse så länge man tycker om den.

Åldersgrupp 7- 15 år.

Eskil Wikensten

2019-10-08

Värre än vanligt är en bra bok som man kan skratta till. Boken funkar som egenläsningsbok och högläsningsbok. Jag tycker verkligen att denna bok är bra och jag rekommenderar denna bok starkt.

Eskil Wikensten

2019-10-08

2017-01-07

Rolig, småmysig och perfekt läsa-själv bok. Men jodå, funkar som högläsning med.

Edvin Jacobsen

2015-12-29

Det här är en både rolig och spenannde bok. där de 2 kilarna Greg och fregly är bästa vänner. Det som är lite roligt är att fregly
ÄTER UP EN MÖGEL OST!!!!!!!!.Och får ost nuden. Men men, jag ska inte seja för mycket. Vil ni veta mer så får ni läsa boken .god nat

Sam Berling

2015-12-23

Om du läser den här boken så kommer du säkert tycka som jag: Den här boken äger, och den äger så mycket!

Lovisa Davidson

2015-07-14

Jag gillar inte denna bok typen men älskar däremot nikkis dagbok och Tom Gates

Linus Hildingsson

2014-11-03

Det här är den bästa boken hittills

David Hagström

2014-05-17

suuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuper bra

David Hagström

2014-05-17

väääääääääääääääääääääldigt rolig

Marianne Skoglund

2013-10-09

Förstår inte riktigt hypen men så tillhör jag inte målgruppen heller. Det är väl småkul men sticker inte ut.

Det här är en bra och rolig. Det var en ganska lättläst men ändå tjock bok.

2010-01-10

Jätterolig, enligt yngste sonen. Får väl hamna på min Vill-läsa-hylla då.