Röda spår

Genar, Katarina

| 2014

Isande sommarlovsmysterium Solen skiner från en klarblå himmel men kalla kårar ilar längs ryggen när Samuel råkar ut för en rad oförklarliga händelser. I ett ödsligt hus, långt från civilisationen utspelar sig kritikerrosade och prisbelönade Katarina Genars mysläskig mellanåldersbok. Slukarläsning när den är som bäst! Så fort Samuel får syn på huset känner han att det är något som inte stämmer. Men pappa tycker bara att allt är härligt. Det är sommarlov och Samuel och hans pappa har hyrt ett gammalt hus mitt i skogen utanför en liten by. Där finns inga grannar och ingen täckning på mobilen? För över hundra år sedan bodde där en konstnär. Hans dotter försvann spårlöst...

2021-12-02

En kille och hans pappa kom till en stuga. Det var ett spöke hon heter Magdalena det var låst till ett tornrum och sen hittade den där killen nyckeln.

den handlar samuel och hans pappa skulle åka till landet fast det var grejer som det inte visste... Samuel hörde trapp steg i taket och mer grejer jag rekomenderar den.

Röda spår
Katarina Genar
Det handlar om Samuel som har sommarlov och båda hans bästa kompisar ska ut och segla. Samuel tror att han ska få många veckor av ensamhet. Men han är och handlar på Konsum så på tittar han på anslagstavlan och då ser han en lite under vilken lapp… Han tittar på den och på den står det

Uthyres:
Vill du resa bort i sommar? Välkommen till Lunnabo, ett konstnärshem från sekelskiftet. Här kan du vakna upp till fågelkvitter, bada i en vacker sjö och ströva i skogen.
För mer upplysning, ring Karl-Erik Berg. 07063249

Han tar lappen och går hem och visar den för sin pappa. Han tycker det är en bra ide så dom åker dit. Dom han på en GPS men när dom börjar komma nära så säger GPSen gör en U-sväng, gör en U-sväng, gör en U-sväng, gör en U-sväng,gör en U-sväng, gör en U-sväng. Sen stänger den bara av sig… När dom kommer fram går pappan och handlar och Samuel Stannar på Lunnabo.

Sen händer det en massa skumma saker i Lunnabo.

2021-10-21

spännande rolig och bra

Lite läskig och spännande.

Jag rekomenderar den här boken ifall du gillar spännande böcker. Den är lite läskig fast du vänjer dig när du har läst den för en stund.Också rekomenderar den här boken för personer över 7 år. Det handlar om en pojke och pappa som åker ut i en byte liten by i skogen och så händer det når konstiga saker.

2021-09-28

Den var rolig,spännande och bra.

Boken var jätte spännande!

Jättespännande!! Den var verkligen bra!

Den var spännande.