Röd självbiografi

2011-02-27

så vackert skriven.

Aida Olivia Grimrin

2010-04-11

Det är kanske mig det är fel på, det är kanske jag som inte begriper denna bok, men eftersom det är meningen att man skall lämna sin åsikt och åsikter på ett eller annat vis alltid är subjektiva, gör jag just det just nu och ger denna "versroman" en enda stjärna. (Man kan som bekant inte ge ingen.) Jag begrep den nämligen inte alls. Bortom dess versrader, som bara var versrader till sina ords fördelning sett, och inte till någon rim eller rytm, fanns en berättelse om två bröder. Eller egentligen om en bror som hade en bror, som försvann någonstans i mitten. Det är väl egentligen inte så att jag inte förstod vad denna bok (versroman) handlade om, utan det är att jag inte blev det minsta hänförd över sättet den var skriven på, över språket eller den övergripande handlingen. Den var en plåga att läsa och jag läste endast ut den för att det fanns lika mycket tomt utrymme som skrivet dito, och därmed gick fort. En kort plåga - men ändock en plåga.

Stephanie Persson

2009-10-08

Tja. Inte vad jag hade väntat mig när jag satte mig ner oh skulle läsa.Inte alls. Kort. Allt för kort! Inte helt min stil.Jag förstår den men jag gillar den inte.