Röd lilja

Roberts, Nora

| 2010

Hayley tänker inte riskera allt hon älskar. Hon älskar sin lilla dotter Lily, sitt jobb på Harpers Handelsträdgård och sina nära väninnor Roz och Stella. Hon älskar också sin speciella vänskap med Harper, Roz äldsta son. Hon tänker inte riskera allt det här för en förälskelse. Men det finns något mycket värre som kommer att störa Hayley. Den osaliga kvinnliga ande som hemsökt godset sedan slutet på 1890-talet beter sig alltmer opålitligt och våldsamt. Och hon har bestämt sig för att tränga in i Hayleys sinne för att få som hon vill. Kommer de tre kvinnorna någonsin få sinnesro på gården? I tredje delen Röd lilja avslutar Nora Roberts trädgårdstrilogi med ett härligt tempo och mycket romantik. "Den alltid så briljanta Nora Roberts avslutar sin trilogi med en både kuslig och sexig final. En trollbindande romantisk berättelse som hyllar kärlekens kraft i alla dess former" Booklist...

Jenny Wikander

2019-09-28

Jag älskar alla Nora Roberts böcker, men det är vissa man fastnar extra för. Speicellt dessa i blom-serien...

Del 3 mycket bra serie

Evelyn Falk Möller

2015-09-24

Del tre i blomserien. Och den avslutande. Här knyts alla trådar ihop och vi får svar på vem den osaliga anden är som också huserar på Harper House.

Elin Folkesson

2013-02-08

Sista delen i en trilogi om kärlek, spöken och trädgård. Underhållande men inte minnesvärd.

Karin Källerholm

2012-07-01

Romantik, vardagsliv, vänskap, starka personligheter.

Som sagt, roligt att man tycker så olika, jag tycker de här tre är de absolut bästa jag läst av Nora Roberts, underbara miljöer o massa blommor o växhus o mys, o så ett galet spöke, roligt!

Gunilla Jönsson

2011-08-01

Tänk vad vi som läser tycker olika om samma bok. Del tre är till och med sämre än de två andra.

Viktoria Westlund

2011-02-18

Riktigt usel :( Trist med dussinböckerna.

Camilla Eriksson

2011-01-12

Del 3 i Serien Harpersträdgård en bok om romantik, släktskap,magi,spöken, och blommor.

Charlotte B

2011-01-12

Bra bok...

Bellan

2010-05-28

Ganska lame, det kunde varit ett bättre slut på trilogin.