Röd drottning

Aveyard, Victoria

| 2015

Etta på New York Times bestseller-lista! »Röd drottning är en suverän början på en ny serie. Fantastiskt världsbygge. Temperamentsfulla karaktärer. Våghalsiga vändningar i intrigen. Jag är extremt entusiastisk inför de kommande delarna.« | THE GUARDIAN »Perfekt för er som vill ha en fantasy med övernaturliga förmågor, intriger och maktspel. Nu längtar jag väldigt mycket efter fortsättningen!« | BOKTYCKE »Victoria Aveyard väver fram en fängslande ny värld med en actionspäckad intrig full av överraskningar.« | KIRKUS I sjuttonåriga Mare Barrows värld är samhället inte uppdelat efter klass, religion, ras eller kön - utan efter blod. De silverblodiga - de silvriga - är supermänniskor med häpnadsväckande förmågor, regerar över de vanliga röda och använder dem som soldater, arbetare och tjänare. Mare hör till den röda delen av befolkningen och ser inga tecken på att den...

josefin nyman

2023-06-29

Tog mig ett tag att komma in i språket och karaktärerna. Även huvudkaraktären var lite svårgreppad. Efter ca 200 sidor fångades äntligen och jag kommer nu hoppa på nästa del i serien.

Idas Recensioner

2020-05-06

Röd Drottning är i grunden en typisk fantasybok, men den har många unika och fantastiska egenskaper. Karaktärerna är djupa, unika och fyllda med styrka. Victoria Aveyard har en förmåga att få karaktärerna, och hela boken att bli levande. Under bokens gång möter man oväntade vändningar och spännande action, vilket gjorde att jag fastande mer och mer efter varje sida jag läste. Jag tänker absolut läsa nästa del i serien.

Havanna Filander

2019-08-13

Älskade denna jättemycket!

Tindra Ej

2017-11-17

En av dom bästa

Aimy Tisell

2017-10-05

Helt klart en ny favorit. Spännande, rolig och kärleksdrama vad mer kan du begära?

Iris Eriksson

2016-04-13

Tyckte verkligen om den här. fastnade så gott som direkt och läste ut den på två dagar ungefär. Längtar efter att få tag på andra delen!

Lättläst och spännande!