Rocky volym 19

Kellerman, Martin

| 2010

Frgan r om man inte kan rkna Rocky till den frmsta svenska tecknade serien genom tiderna. Srskilt nu nr han ven brjar sitt segertg ute i vrlden: Rocky is what an American newspaper comic might look like if the American newspaper didn't suck. Metro, USA. La oss bare fastsl en ting: Det lages ikke bedre samtidstegneserier enn Rocky. VG - Verldens Gang Martin Kellerman tilldelades 2010 rs Bellmanpris med motiveringen: I Martin Kellermans trffskra och jordnra stockholmsskildringar i serieform nr konsten att misslyckas oanade hjder.

2010-12-25

En julklapp till en som uppskattar Rocky, det gr inte jag.

Magnus Bergstrm

2010-10-31

Tyvrr ett av de mer intetsgande albumen p ett tag, utan att fr den delen vara undermligt. Anledningen r upprepandet av samma problematik, nrmare bestmt Rockys krleksbekymmer. ena sidan ger det serien en starkare verklighetsfrankring n p lnge, andra sidan gr Kellerman miste om mnga intressanta underlag fr spnnande hndelser (som exempelvis att han blir fast i New York till fljd av vulkanutbrottet p Island).

amanda hildur

2010-10-13

kpte min p bokmssan och har sledes ett signerat exemplar <3 s galet njd! rocky r s otroligt bra och kellerman r min gud.