Rocky volym 19

Kellerman, Martin

| 2010

Frågan är om man inte kan räkna Rocky till den främsta svenska tecknade serien genom tiderna. Särskilt nu när han även börjar sitt segertåg ute i världen: »Rocky is what an American newspaper comic might look like if the American newspaper didn't suck.« Metro, USA. »La oss bare fastslå en ting: Det lages ikke bedre samtidstegneserier enn Rocky.« VG - Verldens Gang Martin Kellerman tilldelades 2010 års Bellmanpris med motiveringen: »I Martin Kellermans träffsäkra och jordnära stockholmsskildringar i serieform når konsten att misslyckas oanade höjder.«

2010-12-25

En julklapp till en som uppskattar Rocky, det gör inte jag.

Magnus Bergström

2010-10-31

Tyvärr ett av de mer intetsägande albumen på ett tag, utan att för den delen vara undermåligt. Anledningen är upprepandet av samma problematik, närmare bestämt Rockys kärleksbekymmer. Å ena sidan ger det serien en starkare verklighetsförankring än på länge, å andra sidan går Kellerman miste om många intressanta underlag för spännande händelser (som exempelvis att han blir fast i New York till följd av vulkanutbrottet på Island).

köpte min på bokmässan och har således ett signerat exemplar <3 så galet nöjd! rocky är så otroligt bra och kellerman är min gud.