The road to Jerusalem

Guillou, Jan

| 2002

The epic story of one man's fight for his love, his God and his country

Marcus Albrektsson

2023-12-30

Jenny Sven

2021-12-19

Klart bättre än den svenska tv-serien/filmen. Mycket fylligare beskrivningar och händelseförlopp. Men den når inte riktigt ända vägen fram till fullpott.

Krister Cronqvist

2021-11-11

Anna Björk

2021-10-04

Elin Björnsson

2020-08-13

Jag älskar den här boken!

Bianca Kallai

2019-01-27

Bettan_bokprataren

2018-04-18

En av de bästa serier jag läst. Innehåller det mesta av det bästa i den historiska genern.

Rickard Jakobsson

2017-06-17

För dig som gillar Svensk historia men också spänning, kärlek och dramatik samt självdisciplin, är denna bok något för dig!

Författaren har lyckats få med Religion, brödraskap, kärlek, kungamakt, Svensk historia och längtan och förtvivlan men även hopp.

Rekommenderar denna bok varmt samt att man läser hela serien (trilogi)

5 stjärnor av 5 möjliga! Rekommenderas kraftigt!

Annika Lindqvist

2017-01-30

Klart övervärderad!

Linda Billström

2017-01-15

Betydligt bättre än jag hade förväntat mig, jag har läst hela serien ett par gånger nu. Bra underhållning.

Helene Roos

2016-09-14

Högtravande och tråkig. Den enda personen med lite karaktär är Sigrid, när hon dog gjorde även berättelsen det.

Evelyn Falk Möller

2015-09-24

Första delen av romantriologin om Arn och hans fantastiska levnadsöde. Klar favorit, liksom de andra två uppföljarna.

victoria sörqvist

2015-03-31

Bra bok

Camilla Gunnarsson

2015-01-19

Gillade alla böckerna i serien. Kombinationen av historisk roman och fiktion. Den har allt - kärlek spänning, intressant handling och en hjälte som lyckas med det mesta

Therese Östman

2014-06-30

Bra bok, då man får lära känna Arn lite bättre än i filmen (som är riktigt bra)! Betyg: 3

Karl Rudstedt

2013-11-10

Mysig riddar- roman.

Christina Johansson

2013-07-23

Gillar blandningen av historia och fiction

D

2012-11-21

Skrev fel betyg. Skulle skriva 5

Björn Math

2012-11-19

Hamilton har uppfunnit en tidsmaskin och hamnat på tusentalet. Mycket bra bok.

Göran Bergström

2012-10-05

Bra historisk roman

johan persson

2012-08-08

Jag älskar dessa böcker!!

Eva Jämting Lundh

2012-07-04

Bra bok trots att den handlar om en övermänniska som det ofta handlar om hos Guillou.

Anders Elander

2012-07-03

Otroligt välskriven och fängslande berättelse. Har läst denna 5 gånger

Mathilda Flood

2012-03-21

Otrolig lätthet i språket. Sträckläste lekande lätt

Elisabeth E

2012-03-15

Andra gången jag läser den här och den blir bara bättre.

Klas Forsman

2012-03-13

Tröttnade, orkade inte läsa den

Matilda Krig

2012-02-16

Som slukad trots att jag sett filmerna. Den där Guilliou vet hur man berättar en historia. Nästa bok nuuu tack!

Mattias Lönnebo

2011-11-29

Härligt pojkboksäventyr med trovärdiga karaktärer och historieskildringar.

A H

2011-11-13

Alla dessa böcker var bra!!

Jari Saarelainen

2011-09-25

Underhållande och kunnigt verk i romanform om svensk nedeltidshistoria. Problemet med Guillous romanfigurer är att de blir för endimensionella. Boken i sin helhet är dock mycket läsvärd.

Linnea Johansson

2011-08-05

Handlingen är ok men karaktärerna är överdrivna. Språket växlar mellan naivt och gammeldags, som att blanda bitar ur bibeln med en barnbok.

Lars Andersson

2011-05-16

Jag lär aldrig känna personerna i boken. Opersonlig. Kom aldrig ur den. Svag 2:a.

Mel Stor

2011-03-02

Jag hatar att han är så himla speciell och unik hela tiden. Samma sak med mamman. Ibland känns det lite väl långtråkigt och "jaha, och?".

Elin Stenblom

2011-02-20

Guillou kan skriva med hjärtat, inte bara med avtryckarfingret!

Lena Larsson

2010-02-09

Jag föll pladask för hela Arn-serien. I love it!

A L

2009-09-21

Ett hett tips på en fin iscensättning av den gripande, nyskapande och fullkomligt banbrytande historien om Arne: http://www.hallekis.com/arkiv/xx030617b.htm

Stina Thunberg

2009-08-18

Eleven som har läst denna bok beskriver att den är spännande och det händer saker hela tiden. Det tog inte mer än tre veckor att läsa ut alla böckerna.

katarina jeansson

2009-06-18

en historisk roman med och om starka kvinnor. Man förändrade sin bild av författaren över en natt. Bra till dem som inte läst så mycket förut.